היום זה קורה: ארדואן מגיע ללבנון; ייפגש עם נסראללה?

ר"מ טורקיה יגיע לביקור רשמי בן יומיים במדינה, במהלכו יוועד עם ראשיה ועם בכירי חיזבאללה בפרלמנט ■ יחנוך גם כמה פרוייקטים במימון טורקי ■ עדיין לא ברור אם ייפגש עם נסראללה

חודש לאחר ביקורו ההיסטורי של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד, מגיע הבוקר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לביקור רשמי בן יומיים בלבנון.

כלי תקשורת במדינה מדווחים מאז סוף השבוע שעבר, כי ארדואן צפוי להיפגש עם הנשיא מישל סולימאן, ראש הממשלה סעד חרירי, יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי - אך גם עם חברי פרלמנט לבנוניים, ובהם גם בכירי חיזבאללה. בשלב זה עדיין לא ברור אם יוועד ארדואן עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, לביקורו של ארדואן בלבנון שתי מטרות: האחת - לדון עם ראשי ההנהגה במצב המתוח במדינה לקראת פרסום מסקנות דוח ועדת החקירה בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי; השניה - לחנוך מספר פרוייקטים במימון טורקי - ובראשם בית חולים מקומי שהוקם בעיר צור, בעלות הנאמדת ב-20 מיליון דולרים.

בנוסף, צפוי לבקר ארדואן בעיירה קוואשרה במחוז עוכאר בצפון לבנון, שם מתגוררים אזרחים רבים בעלי זיקה טורקית.

ניסיון להרגיע הרוחות, או היענות להזמנה?

טורקיה הודיעה בשבועות האחרונים כי היא מעוניינת בסיוע בהרגעת הרוחות בלבנון הסוערת והמתוחה. זאת, על רקע הדיווחים לפיהם מתכנן חיזבאללה לבצע הפיכה צבאית במדינה, מיד לאחר פרסום מסקנות הדו"ח.

לפני כחצי שנה דווח בכלי תקשורת ערביים כי בעקבות אירועי המשט הטורקי, פנה מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לארדואן, באמצעות יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, והזמין אותו לבקר בלבנון. נסראללה הבטיח אז לארדואן כי יסתייע באנשי משמרות המהפכה של אירן על מנת להבטיח כי ביקורו יתנהל תחת אבטחה כבדה.