דן מנסה לעצור את עסקת ויאוליה-אגד: תובעת 100 מיליון שקל

חברת האוטובוסים דן מנסה לעצור את העסקה למכירת חלקה של קבוצת ויאוליה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים לקואופרטיב אגד

חברת האוטובוסים דן מנסה לעצור את העסקה למכירת חלקה של קבוצת ויאוליה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים לקואופרטיב אגד. בתביעה על-סך 100 מיליון שקל נגד ויאוליה שהגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נתבעות גם זכיינית הפרויקט חברת סיטי-פס, שבה שותפה עדיין ויאוליה ב-5%.

בתביעה מבקשת דן מבקשת מבית המשפט להורות על קיום הסכם תקף ומחייב לביצוע העסקה או על חיוב ניהול משא ומתן, לצורך גיבוש הסכם מפורט בהתאם להבנות בין הצדדים. במקביל, מתבקשת קבוצת ויאוליה להימנע מלהתקשר בעסקה עם אגד. דן טוענת בתביעה כי ככל הידוע לה, ויאוליה חתמה על הסכם לביצוע עסקה עם אגד על פי המתווה שגובש עם חברת דן וזאת בחוסר תום לב מוחלט ובניגוד להתחייבויות ויאוליה לקבוצת דן.

בכתב התביעה טוענת דן בראשות היו"ר מיכאל נגר ומנכ"ל החברה שמואל רפאלי כי במהלך שנת 2009, בעקבות לחצים פוליטיים כבדים שהופעלו על ויאוליה מצד גורמים פרו-ערבים ואנטי-ישראליים להפסיק את פעילותה באזור העיר ירושלים, ונוכח הליכים משפטיים שנפתחו נגד ויאוליה הצרפתית בצרפת בקשר עם פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, החליטה קבוצת ויאוליה להפסיק את מעורבותה בפרויקט.

על רקע זה, פנו נציגי קבוצת ויאוליה, מיוזמתם, למנהלי דן, בהצעה, כי דן תרכוש את חלקה של קבוצת ויאוליה בפרויקט. על פי העסקה שגובשה, קבוצת דן הייתה אמורה להיכנס בנעליה של ויאוליה ולרכוש ממנה את כל חלקה בסיטיפס (5%) ואת כל אחזקותיהן של ויאוליה טרנספורטיישן ושל קונקס ישראל (80%-100%) בקונקס ירושלים. כאמור, בהתאם, נחתם ביום 2.9.2009 מזכר הבנות לביצוע העסקה.

בהמשך סוכם על מתווה מדורג על פיו דן, באמצעות חברת נהור, תבצע כניסה הדרגתית לפרויקט במקביל ליציאה הדרגתית של קבוצת ויאוליה. מתווה זה היה אמור להיחתם, על פי כתב התביעה, ביום 16.3.2010. ואולם על-פי התביעה ביום החתימה עצמו הודיעו מנהלי ויאוליה כי העסקה לא תיחתם בעקבות התנגדותה של חברת סיטי פס.

זאת, כפי שמסרו מנהלי ויאוליה על רקע התנגדותה הנחרצת של אגד ואף איום מצד אגד כי במידה והעסקה בין קבוצת ויאוליה לקבוצת דן תצא לפועל, אגד תעשה את כל שביכולתה על מנת לפגוע בפעילותה של הרכבת הקלה.