חברת הקלינטק מפל גייסה 9 מיליון שקל מקרן CSS

מאז הקמתה בשנת 2008 גייסה החברה 11 מיליון שקל ■ מפל פיתחה טכנולוגיה המפחיתה משמעותית את צריכת האנרגיה ואת עלויות האחזקה והתפעול של מתקני טיהור שפכים

חברת הקלינטק מפל אנרגיה ירוקה השלימה סבב גיוס הון ראשון בהיקף של 9 מיליון שקל מקרן ההשקעות הפרטית הבריטית CSS . כך נודע ל"גלובס".

מאז הקמתה בשנת 2008 גייסה החברה 11 מיליון שקל, 2 מיליון שקל מתוכם הגיעו ממנכ"ל החברה ובעל השליטה בה, דוד עזורי.

מפל פיתחה טכנולוגיה המפחיתה בצורה משמעותית את צריכת האנרגיה ואת עלויות האחזקה והתפעול של מתקני טיהור שפכים. בנוסף, הטכנולוגיה מייתרת את הצורך לרוקן מים מזוהמים מבריכות או מאגרי מים אל נחלים או אל הים בזמן תיקון המערכת, מה שמפחית עד 70% מצריכת האנרגיה של מתקנים אלה.

חנוך מגן, מי שהמציא את הטכנולוגיה ושיווק את המוצרים, הקים את מפל באופן עצמאי. אליו חברו עזורי וזאב פישר, שמכהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי. עזורי אמר היום כי "גיוס ההון יאפשר לנו להגביר את מאמצי השיווק בשווקים בינלאומיים. אנו נמצאים במגעים מתקדמים בכמה מדינות, ובהן דרום אפריקה, הודו ואירופה".

המשקיעה, CSS, היא קרן השקעות פרטית המנוהלת בידי ג'רי מזרחי ומתמחה בניהול נכסים ומימון חברות בשלבי צמיחה מוקדמים.

השוק שאליו פונה החברה הוא תעשיית טיהור מי שופכין, שהיקפו היה 77 מיליארד דולר בשנת 2007 והוא צפוי לגדול ל-95 מיליארד דולר עד 2016.

לפי מחקרים, ההשקעה השנתית הגלובלית בתעשיית טיהור השפכים תצמח ב-95% עד 2016. פישר מציין, כי "הטיפול הקיים במזהמים אורגניים כיום הוא שימוש במאווררי שטח צפים, אך התקנתם או תיקונם דורשת ריקון הבריכות".

* מה אתם מציעים?

"המערכת שפיתחנו בנויה מיחידות צפות וניידות המזרימות בועות אוויר עדינות אל תוך המים ומחליפות את המאווררים זוללי האנרגיה. אנחנו מציעים חיסכון של עד 70% בהוצאות ההפעלה".

פישר הוסיף כי החברה שואפת לגייס הון נוסף: "ב-2009 כבר היה לחברה מחזור מכירות של 2 מיליון שקל. אנחנו מנסים לגייס הון במטרה להרחיב את הפעילות ולהגביר את הפיתוח העסקי, כדי להגיע לשווקים בעולם".

* מה המודל העסקי שלכם?

"אנו מציעים ללקוחות לא לשלם ולהתחלק איתנו בכספי החיסכון בחוזים לטווח ארוך, של עשר שנים או יותר. זה מודל ייחודי שמקל על הלקוחות, ומאפשר גם לנו להרוויח".