המהפכה של אברמוביץ': רוצה את גווארדיולה ובגירסטיין בצ'לסי

התקשורת האנגלית טוענת: האוליגרך ינסה להביא בתום העונה לסטמפורד ברידג' את מאמן ברצלונה ואת המנהל המקצועי שלה לשעבר

רומן אברמוביץ' מתכנן מהפכת ענק בצ'לסי - במסגרתה יוחלפו בתום העונה דמויות המפתח בצוות המקצועי של המועדון. על הכוונת של האוליגרך נמצא צ'יקי בגירסטיין, לשעבר המנהל המקצועי של ברצלונה (בתקופה שבה כיהן ז'ואן לאפורטה כנשיא המועדון). על-פי פרסומים בתקשורת האנגלית, בגירסטיין כבר ערך שיחות עם המועדון האנגלי, והוא אמור להחליף בתפקיד המנהל הספורטיבי במועדון את פרנק ארנסן, שהודיע ביום שישי כי יעזוב את הקבוצה בתום העונה.

הודעת ההתפטרות של ארנסן למעשה הקדימה את הודעת הפיטורים הצפויה שלו שהיתה אמורה להגיע מאברמוביץ'. הבעלים התאכזב מכך שהדני לא הצליח לשדרג את מערך שחקני הבית של צ'לסי, למרות השקעה של מעל 50 מיליון ליש"ט באקדמיה שלה מאז רכש אברמוביץ' את המועדון ב-2003.

בנוסף, מקווה אברמוביץ' שבגירסטיין יצליח לשכנע את פפ גווארדיולה, מאמנה של ברצלונה, להצטרף אליו בסטמפורד ברידג'. חוזהו של גווארדיולה בבארסה מסתיים בסוף העונה, ולפי השמועות שמגיעות מהקאמפ נואו, יחסיו עם הנשיא החדש סנדרו רוסל אינם חמים כפי שהיו יחסיו עם לאפורטה.

אברמוביץ', כך טוענים באנגליה, מעוניין לחקות בצ'לסי את הכדורגל ההתקפי שהנחיל גווארדיולה לברצלונה.

מי שכמובן ייפגע מכל המהלך הזה הוא קרלו אנצ'לוטי, המאמן הנוכחי של צ'לסי. לאיטלקי אמנם יש עונה נוספת במסגרת החוזה שלו, אך נראה כי אברמוביץ' איבד בו אמון, עניין שבא לידי ביטוי כשהחליט לפטר, בניגוד לדעתו, את העוזר שלו ריי ווילקינס.