המורים ישלמו 2 מ' ש' בשנה עבור הסיוע של עיני

הסתדרות המורים והסתדרות העובדים הודיעו לאחרונה על שת"פ אסטרטגי ■ המורים ירוויחו מהכוח הארגוני והפוליטי של עיני, ואילו עיני ירוויח 80 אלף "חיילים" בכל סכסוך עבודה שיכריז

בחודש יוני האחרון כינסו ראשי הסתדרות המורים וההסתדרות הכללית מסיבת עיתונאים דרמטית, ובה הודיעו על שיתוף פעולה אסטרטגי בין הארגונים. הרציונל של החיבור הזה פשוט: המורים ירוויחו מהכוח הארגוני והפוליטי של עופר עיני, ואילו עיני ירוויח 80 אלף "חיילים" שיתייצבו בכל סכסוך עבודה כללי שעליו יכריז. "זהו רגע היסטורי שבו שני ארגוני עובדים משלבים ידיים", אמר מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן. עיני, מצדו, הוסיף: "צריך לדאוג לכך שהממשלה תעלה את שכר המורים ותשפר את מעמדם".

מחיר הסולידריות

רק על דבר אחד לא דיברו השניים במסיבת העיתונאים ההיא: כסף. הסתדרות המורים עזבה את חיקה של ההסתדרות הכללית ב-1997 בגלל חילוקי דעות כספיים, אולם הפעם הצדדים הסתפקו באמירה שלפיה ההתחשבנות הכלכלית תיעשה בהמשך, באמצעות ועדה מיוחדת. "גלובס" חושף היום כי שני הארגונים לא חיכו יותר מדי, וכבר סיכמו את ההיבט הכלכלי: הסתדרות המורים תעביר להסתדרות הכללית 2 מיליון שקל בשנה - סכום שאינו גבוה במיוחד ביחס לדמי החבר שמשלמים בכל שנה 80 אלף חברי הסתדרות המורים, אבל בהחלט אינו זניח.

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, שנחשב לאויבו הגדול של וסרמן, לא מבין מה ירוויחו מהסיפור הזה חברי הסתדרות המורים: "מבחינת עופר עיני זה צעד מבריק וחכם, כי הוא מקבל כסף מצד אחד, אבל לא נותן למורים כלום מנגד. אני לא חושב שיש פה סולידריות, ולא ראית אף פעם את עובדי חברת החשמל שובתים בשביל הגננות".

למרות הציניות של ארז, את הסיכום בין הארגונים אפשר יהיה לבחון באופן פשוט למדי: אם עופר עיני ישיג לחברי הסתדרות המורים יותר מ-2 מיליון שקל בשנה בתוספות שכר ובהטבות שונות, אזי מדובר בהסכם משתלם. אם שכר המורים ימשיך להיקבע על פי מתווה רפורמת "אופק חדש" שסוכמה עוד הרבה לפני שעיני נכנס לתמונה, הרי שהמורים לא הרוויחו דבר, והם רק הצד המשלם כפי שטוען רן ארז.

בהסתדרות הכללית ובהסתדרות המורים סירבו להתייחס לידיעה.