עוד מכה לסיכויים של אנגליה לארח את המונדיאל

תחקיר ה-BBC, שדיווח על שחיתויות בפיפ"א בהיקף של 100 מיליון דולר בשני העשורים האחרונים, עשוי להתקבל רע אצל חברי הוועד המנהל של הארגון שיבחרו את מארחת 2018

הקמפיין של אנגליה להביא את מונדיאל 2018 ספג מכה נוספת אתמול (ב') בערב, אחרי שידור תחקיר של ה-BBC, שדיווח על שחיתויות של תשלומים סודיים ועסקאות שוחד בהיקף של 100 מיליון דולר בפיפ"א במהלך שני העשורים האחרונים.

הבעיה מבחינת אנגליה: שלושה מבין המואשמים בשחיתויות הם חברי הוועד המנהל של פיפ"א, ש-22 חבריו הם אלו שיכריעו ביום חמישי הקרוב את זהות מארחות המונדיאלים ב-2018 ו-2022.

מנהלי הקמפיין של אנגליה 2018 ניסו להתנער מהתחקיר של ה-BBC, שהתפרסם בעיתוי הכי גרוע מבחינתם. "מדובר בתחקיר מביך עבור ה-BBC", הם מסרו. "הוא גם לא חידש כלום, ובסך הכל העלה מחדש נושאים שכבר פורסמו בעבר ואין כל קשר בינם לבין תהליך בחירת מארחות המונדיאלים הנוכחי".

אם באנגליה רוצים לשמור על אופטימיות, הם יכולים לשאוב אותה מכיוון אחר: בדו"ח של פיפ"א שהוכן לקראת יום חמישי הקרוב, נמסר כי אירוח מונדיאל באנגליה יהיה הרווחי ביותר מבחינה כלכלית - קיבל 91% בציון הרווחיות. ההצעה המשותפת של הולנד ובלגיה קיבלה 87%, ואילו רוסיה, שמסתמנת כפייבוריטית לזכות באירוח ב-2018, הסתפקה ב-86%.