"הפחיתו במחצית את מחיר ג'אמפ - או שתחזור לנושיה"

כך דורשת ריטייל גרופ, הרוכשת של רשת ג'אמפ, בעתירה לביהמ"ש ■ כפי שנחשף ב"גלובס", ריטייל גרופ טוענת כי התפטרות המונית בג'אמפ הביאה לצניחה של כ-30% במכירות

עתידה של רשת האופנה ג'אמפ שוב מתגלגל לפתחו של בית המשפט. ל"גלובס" נודע כי חברת ריטייל גרופ, מפעילת הרשתות ml, ג'אמפ ו-MAM'Z, דורשת להפחית ביותר ממחצית את מחיר רכישת רשת האופנה ג'אמפ - או לחילופין להחזיר את הרשת לידי הנושים ולקבל בחזרה את מלוא השקעתה בחברה.

דרישות אלה מובאות בבקשה שהגישה היום (ד') החברה לבית המשפט. בבקשה חושפת החברה כי רשת ג'אמפ חווה צניחה במכירות על רקע התפטרות המונית של עובדים.

ריטייל גרופ, נזכיר, השלימה באוקטובר 2009 את רכישת ג'אמפ תמורת 18 מיליון שקל, לאחר שהרשת נקלעה לקשיים כספיים והיתה נתונה בהקפאת הליכים.

בהתאם להסדר שהתגבש אז, התחייבה ריטייל גרופ לשלם את תמורת הרכישה ב-5 תשלומים שנתיים שווים, ומכאן שעד כה שילמה החברה בפועל 3.6 מיליון שקל בלבד עבור ג'אמפ. הנושים העיקריים של ג'אמפ הם בנק לאומי, בנק דיסקונט ובנק הפועלים.

כפי שנחשף ב"גלובס", טענתה העיקרית של ריטייל גרופ היא כי העובדה שמס הכנסה נסוג מהסדר הנושים, והדבר הביא להתפטרות המונית של עובדים בחברה ולצניחה של למעלה מ-30% במכירות.

השווי צנח ב-55%

בהתאם להסדר שהתגבש אז, סוכם כי עובדי הרשת יקבלו פיצויים מלאים הפטורים ממס, וייקלטו כעובדים חדשים בריטייל גרופ. ואולם, בפועל מס הכנסה חזר בו מההסדר - והסכים לפטור מתשלום מס רק את העובדים שיתפטרו מהרשת, וזאת בטענה כי מדובר באותה חברה.

כתוצאה מכך, עד לחודש ספטמבר 2010 התפטרו כ-100 עובדים ברשת, רובם מוכרנים ומנהלי חנויות, המהווים כ-60% מ-180 העובדים שנקלטו לאחר הרכישה.

ריטייל גרופ, שנמצאת בבעלות אבי מלכה, צירפה לבקשה חוות-דעת כלכלית, לפיה שווי החברה צנח ב-55%. לפי אותה חוות-דעת, בעוד ששווי הרשת עמד בסוף ינואר 2010 על 21 מיליון שקל - 8 חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2010, הוא צנח ל-9.4 מיליון שקל בלבד.

בהתאם, החברה דורשת להעמיד את המחיר שתשלם עבור הרשת על 8 מיליון שקל בלבד. עם זאת, החברה מציעה גם הסדר לפיו התמורה הסופית תהיה תלויה בתוצאות העסקיות של הרשת בעשור הקרוב, כך שאם הפעילות תתאושש - תגדל התמורה בהתאם.