מנכ"ל פרטנר גלברד ביקש להופיע שוב מול ועדת חייק

גלברד מעוניין לחדד את עמדת פרטנר בעניין תעריפי בזק ■ דורש גם גישה לארונות התקשורת של בזק

מנכ"ל פרטנר, יעקב גלברד, ביקש להופיע בפני ועדת חייק, הבוחנת את תעריפי חברת בזק. גלברד ביקש להופיע בפני הוועדה למרות שפרטנר כבר הציגה את עמדתה, בנימוק שהוא מעוניין לחדד את עמדתה של פרטנר על רקע היכרותו את השוק ועל רקע ניסיונו כמי שניהל את קבוצת בזק מצד אחד וכמי שכעת עומד בצד השני כמנכ"ל פרטנר, שמתחרה בקבוצת בזק. יו"ר הוועדה, אמיר חייק, החליט להיענות לבקשתו של גלברד והוא יזומן לאחת הישיבות הקרובות. חייק החליט שהוועדה תהיה פתוחה ככל הניתן, וכל מי שירצה להופיע בפניה יוכל לעשות זאת.

אתמול הופיע בפני הוועדה אבי ברגר, סמנכ"ל הנדסה של פרטנר, והציג את עמדתה של החברה לגבי הפתרונות האפשריים להרחבת התחרות בשוק התקשורת הנייחת. ברגר העלה כמה אופציות שיאפשרו תחרות, ובין היתר המליץ לחייב את בזק למכור קווי אינטרנט בכמויות לספקיות האינטרנט, דבר שבזק והוט מסרבות לעשות היום. ברגר הסביר שחיובה של בזק למכור קווים בכמות גדולה, יביא לכך שספקיות האינטרנט יוכלו לקנות קווים בהנחה ולמכור אותם ישירות ללקוח, כאשר הלקוח בעצם מכיר רק את הספק ולא משויך לבזק. כיום בזק לא מאפשרת את האופציה הזו ועומדת על כך שהלקוח יישאר שלה ויחתום מולה על הסכם.

אופציה נוספת שהעלה ברגר היא של פירוק רשת הגישה של בזק, כך שמתחרים חדשים יוכלו לרכוש את הגישה ללקוח מארון התקשורת ולהניח ארון תקשורת מתחרה בתוך הארון של בזק או לידו. מודל זה הוא המודל שהציעה גם סלקום, ובבסיסו ההנחה כי אם יפוקחו מחירי הגישה לארונות התקשורת של בזק, יוכלו מתחרים לקנות את הגישה לבית הלקוח במחירים סבירים ולהתחרות בבזק.

ברגר העלה הצעה נוספת שמאפשרת וירטואליזציה על המערכות של בזק ושל הוט, ולשמש מעין מפעיל וירטואלי על גבי הרשת שלה.