המועצה לצרכנות: "אנו מצפים מסלקום לפצות באופן הולם"

עו"ד יצחק אבירם: "לא כל תקלה היא עילה לתביעה ייצוגית. השאלה היא כמה זמן תימשך התקלה ואיך סלקום תנהג" ■ "אמון הציבור": "סלקום צריכה לקחת אחריות ולייצר מנגנון פיצוי"

על רקע התקלה שחלה היום (ד') ברשת של סלקום, שאותה הגדיר המנכ"ל עמוס שפירא "התקלה החמורה ביותר בתולדות החברה", בקרב לקוחות סלקום תוהים רבים האם יקבלו פיצוי מהחברה.

עו"ד יצחק אבירם, מהמובילים בארץ בתחום התובענות הייצוגיות, אמר הערב ל"גלובס" כי התשובה לשאלת התביעה הייצוגית תלויה בשני גורמים מרכזיים: משך התקלה ותגובת סלקום.

"לחברה מותר לטעות, גם אם זו סלקום", אומר אבירם. "לא כל תקלה היא עילה לתביעה ייצוגית. השאלה היא כמה זמן תימשך התקלה ואיך סלקום תנהג. כרגע עוד מוקדם לקבוע".

"פגיעה ממשית"

בארגון "אמון הציבור" קוראים למנכ"ל סלקום לקחת אחריות: "לעמדתנו, ניהול משבר נכון של חברה, לא רק מבחינה משפטית אלא מבחינה ציבורית, הוא לקחת אחריות, משום שמדובר במצרך חיוני", אומרת מנכ"לית הארגון, גלית אבישי.

לדברי אבישי, "לקוחות נפגעו, יש פה פגיעה ממשית, ובסיטואציה כזאת החברה צריכה לקחת אחריות מעבר לאמירה שמדובר במשבר. היא צריכה לייצר מנגנון פיצוי אמיתי שאמור לשכנע את הציבור שמישהו פיצה אותו על הנזק.

"כרגע לא ניתן לדבר על אופי הפיצוי, כי אנחנו בעיצומה של התקלה. סלקום לא סיפקה שירות שהתחייבה לספק, ונגרם למנויים נזק. המנכ"ל צריך לפצות את הלקוחות בלי קשר לרמה המשפטית".

"מצפים לפיצוי הולם"

מהמועצה לצרכנות נמסר כי על משרד התקשורת לבדוק האם סלקום הפרה את הרישיון, משום שלפי הרישיון עליה לפתור תקלה מסוג זה בתוך 4 שעות.

"כך או כך", אומרת עו"ד יעל שאואט, יועצת משפטית במועצה לצרכנות, "אנו מצפים מסלקום שתפצה את הצרכנים באופן הולם, ולא באופן מתוחכם שבו מצד אחד היא מעניקה פיצוי, ומהצד השני גובה תשלום אחר.

"מעבר לכך, צריך להבחין בין מצב של אי-נוחות אשר עלול להיגרם ללקוחות החברה - לבין מצב של נזק כלכלי אמיתי. כדי לבדוק את הזכאות לפיצוי צריך יהיה לבדוק מה מידת הנזק הכלכלי, אם נגרם".