"היתה לנוקיה חולשה, אך אל תתבלבלו - אנחנו עדיין מובילי שוק"

יורוקום תשיק שני מכשירי מגע חדשים של נוקיה בחודש הקרוב ■ לפני שנה נכנס ה-iPhone באופן רשמי לישראל; גם אז היו אלה ימי חנוכה, והטלפון של אפל נמכר מאז כמו סופגניות חמות

מי שספגה את עיקר הפגיעה מהאייפון, בדומה למצבה בעולם, היא חברת נוקיה, שנהנתה מדומיננטיות בשוק המקומי. אבל למרות ההייפ שנוצר סביב האייפון, אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, יבואנית מכשירי נוקיה לישראל, לא מוטרד. "הקהל הישראלי ומפעילות הסלולר צמאים למכשירי נוקיה חדשים ואנחנו נדאג לספק אותם", אומר גרינבוים בראיון ל"גלובס", לקראת השקת שני מכשירי מגע חדשים - N8 ו-C7 - המתוכננת לחודש הקרוב.

יורוקום-נוקיה צילמה בימים אלה קליפ למכשירים החדשים בטכנולוגיה שפיתח הזמר והיוצר יוני בלוך. "הקליפ צולם באמצעות הטלפונים שלנו. צולמו 50 סצנות עלילתיות, כשהטכנולוגיה מסייעת לפתח את העלילה לוורסיות שונות", אומר גרינבוים.

לדבריו, "שוק מכשירי המגע צומח בקצב מהיר. האייפון היה הראשון שבא עם מסך מגע והאחרים הלכו מהר לאותה טכנולוגיה". גרינבוים משדר ביטחון כלפי קו הטלפונים החדשים של נוקיה, על אף שבעולם היא מאבדת גובה בשנים האחרונות. "שני הטלפונים שנשיק מביאים בשורה בגלל מערכת ההפעלה החדשה שפועלת עליהם, סימביאן 3, וגם בגלל איכות מסך המגע והמולטימדיה שאין, לדעתי, לאף טלפון אחר", אומר גרינבוים, שמוסיף כי בהמשך מתוכנן לצאת דגם E7, המיועד לקהל העסקי.

גרינבוים נשמע בטוח במהלכים העתידיים של נוקיה, שבינתיים לא הצליחו לייצר חדשנות אמיתית לעומת טלפונים הפועלים על אנדרואיד של גוגל או אפל. "כבר ברבעון הראשון של 2011 נוביל גם בתחום של מסכי המגע, כמו שאנחנו מובילים בשאר הסגמנטים של השוק, אם זה ברמת המחירים הנמוכה וברמת המחירים הבינונית".

המכשירים האלה יחזירו את נוקיה לחזית השוק?

"גם היום אנחנו מובילים. נתח השוק של נוקיה בעולם עומד על 33% ובישראל הוא גבוה מ-40% . לנוקיה הייתה חולשה יחסית בתחום הטלפונים החכמים בשנה האחרונה, אבל השקת הדגמים החדשים תחזיר לנו את השוק גם בסגמנט הרמה הגבוהה ביותר. אנשים נוטים להתבלבל - נוקיה היא עדיין יצרנית הסלולר המובילה בעולם ובישראל".

אחת החולשות של נוקיה היא בתחום האפליקציות לטלפונים. החנות שלה, ovi Store, לא מצליחה להתחרות עם החנויות של גוגל ואפל מבחינת נוחות שימוש וכמות האפליקציות. "החנות שלנו הולכת וגדלה", טוען גרינבוים. "ברגע שמושקים טלפונים חדשים עם יכולות מגע ועם מסכים גדולים, כמות ההורדות והאפליקציות תגדל בצורה דרמטית".

עוד תחום בו נוקיה לא הצליחה בשנה האחרונה הוא תחום הנטבוקים. החברה תכננה להשיק בישראל את הדגם הראשון שלה - Booklet, אך החליטה בסוף שלא להשיק. הגענו למסקנה שאם הוא לא ייחודי ביחס לנטבוקים אחרים, נחכה לדגמים מתקדמים יותר", אומר גרינבוים.