האסון בכרמל: בתי-המלון, האתרים והגופים שמציעים סיוע

(עדכון) - וואלה, יד2 והומלס פתחו לוחות בו נרשמים אזרחים שמוכנים לסייע ■ רשת מלונות קלאב הוטל ופרימה בטבריה מזמינים את המפונים ■ השריפה בכרמל - כל הדיווחים והתמונות

בשירותי הכבאות מעריכים הבוקר כי פעולות הכיבוי יימשכו מספר ימים וממשיכים לנסות ולהשיג שליטה על הלהבות. במקביל קראו בכבאות לתושבי האזור הסמוך למוקדי השריפה להקשיב להנחיות, לסגור את החלונות ולפתוח מזגנים. עדכונים נוספים ניתן לקבל במרכז המידע המיוחד שנפתח בטלפון 04-8706127.

כ-14 אלף מתושבי הישובים בכרמל כבר התפנו מבתיהם וגופים רבים מנסים מאז ליל אמש לסייע למפונים למצוא פתרונות לימים הקרובים. ניסינו לעזור ולאסוף בעבור המפונים את הפרטים של מספר גופים המציעים עזרה ממשית כאן ועכשיו.

אתר הומלס העלה "לוח חרום" המיועד לעזור לנפגעי השרפה בכרמל במציאת פתרונות אירוח וסיוע. כל מי שמסכים לארח ו/או לסייע למשפחות אשר בתיהם נפגעו בשרפה מוזמן להירשם בטבלה באתר.

הכתובת של טבלת האירוח www.homeless.co.il/herum

אתר וואלה ויד2 הקימו אתמול אתר חירום שבו נרשמו מאות משפחות מחוץ לטווח האש שמעונינות לארח משפחות שפונו מבתיהן בשל השריפה בכרמל מדובר בשרות מיוחד של האתרים למען המשפחות המפונות מהשריפה בכרמל משפחות שמעונינות לארח יכולות לפרסם מודעת חינם בלוח מיוחד שהוקם לצורך הנושא ומשפחות שמחפשות אירוח יכולות להתקשר בהתאם למודעות המפורטות

http://carmel.yad2.co.il

הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף אתר Ynet ולוח Winwin פתחו מוקד חירום לאירוח וסיוע לתושבי הכרמל והסביבה נפגעי השריפה הגדולה. הרשות לפיתוח הגליל והגולן ,איגדו דרך המדור את מאות הצימרים, חדרי האירוח, המלונות והמקומות הפרטיים המזמינים את הציבור לפרסם דרך לוח WINWIN מודעות המזמינות את המפונים להגיע לעשרות מוקדי אירוח חינמיים באזור הגליל. לוח הסיוע יהיה פתוח חינם לכלל תושבי ישראל במשך כל זמן שיידרש ובו הם יוכלו לפרסם "מודעות סיוע" לתושבי הכרמל והסביבה ולהציע להם מיטה חמה לישון בה במשך הימים הקרובים, עד יעבור זעם.

גם ברשת החברתית פייסבוק מתארגנות קבוצות עזרה, אחת מהן ניתן למצוא בכתובת:

http://www.facebook.com/HelpCarmiel?ref=mf&v=app_4949752878

רשת קלאב הוטל מזמינה משפחות מפונות בגלל השריפה, ללון בבתי המלון של הרשת בטבריה ובאילת. רשת קלאב הוטל, בשיתוף משרד התיירות ועיריית חיפה, הודיעה כי פינתה עבור המשפחות המפונות בגלל השריפה המשתוללת באיזור סובב כרמל, 100 סוויטות בבתי המלון של הרשת בטבריה ואילת.

דובר הרשת אבירם בלזר מסר "הוקם חפ"ק ברשת לצורך העניין. אנו מוכנים וערוכים לקלוט משפחות שפונו עוד הלילה למשך הימים הקרובים. תושבים שבתיהם נשרפו ויופנו אלינו דרך משרד התיירות, עיריית חיפה ,החפ"ק באוניברסיטה ודרך המועצה האזורית חוף הכרמל, יוכלו להגיע עוד הלילה לסוויטות שלנו בקלאב הוטל בטבריה ובאילת ולהתארח בהן". החפ"ק הוא שיפנה את המשפחות למלון. אין להגיע עצמאית למלון.

טלפון המלון קלאב הוטל באילת - 08-6361666

טלפון מלון קלאב הוטל טבריה - 04-6728001

בנוסף, משפחות מפונות מוזמנות להתארח ללא תשלום במלונות רשת פרימה בטבריה במהלך סוף השבוע. המשפחות מבקשות ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של בתי המלון טרם הגעתן על מנת לוודא זמינות חדרים. תושבי הצפון יופנו לאחד משני המלונות על ידי המוקד הטלפוני על בסיס מקום פנוי. אתי לוי, מנכ"לית רשת מלונות פרימה: "בשעה קשה זו אנו מביעים את הזדהותנו עם תושבי הצפון ומבקשים לספק להם בית במקום זה שעזבו, לפחות לימים הקרובים".

המוקד הטלפוני של מלונות פרימה בטבריה לתיאום הגעה הוא: 04-6791166

רשת מלונות דן ארחה הלילה בדן פנורמה חיפה 24 אנשי כיבוי והצלה והעמידה לרשותם חדרים ללינה והסעדה. לדברי עמי הירשטיין, מנכ"ל רשת מלונות דן: "רשת מלונות דן תעמיד חדרים במלון דן פנורמה עבור כוחות הכיבוי וההצלה אשר פועלים באזור למשך כל התקופה הנדרשת".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לענת בר לב יוניצמן במשרד 03-7188555 או בנייד 052-6678351

ארגון נשות הדסה פותחות לאירוח את כפרי הנוער. כפר הנוער הדסה נעורים ליד נתניה ערוך לקלוט 200 אנשים יש לפנות למנהל הכפר - נתן ביטון 2081054 050

גם כפרי הנוער מאיר שפיה ליד זיכרון יעקב ורמת הדסה סאלד בטבעון ערוכים לקלוט משפחות.

רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה בישראל - רשת מגדלי הים התיכון פותחת את שעריה ללא תשלום למפוני גיל הזהב מאזור הכרמל. ליצירת קשר ופרטים נוספים: 6110 *

עיריית ת"א פתחה מוקד טלפוני לאירוח משפחות מהצפון. תושבים המעוניינים לארח מתבקשים להתקשר למוקד 106 או למס' 03-5217777 או 03-5238888

עיריית רמת השרון פתחה מוקד חירום לאירוח משפחות מצפון הארץ משפחות חיפה והאזור שירצו להתארח ברמת השרון מוזמנות להירשם במוקד העירוני של העירייה

טלפון 03-5483819

תושבי העיר ראש-העין מזמינים משפחות ותושבים מהצפון להתארח בבתי תושבים בראש העין.

למעוניינים, ניתן להתקשר למוקד העירוני: 039384685

המועצה האזורית גלבוע הקימה מערך חירום, ונערכת לקליטת עשרות מפונים במעין חרוד והקמת עיר אוהלים במידת הצורך.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקד בטלפון: 04-6070708.

תושבים שנזקקים לטיפול פסיכולוגי בעקבות אירועי השריפה מוזמנים לפנות לפסיכולוגים של התחנה לטיפול משפחתי (ת.ל.ם) אורנים, שם נותנים מענה 24 שעות בטלפון שמספרו 04-9835375.

מוקדי סיוע ברחבי הארץ

מוקדי מידע של בתי החולים וכוחות ההצלה:

ביה"ח רמב"ם - 1255144

ביה"ח בני ציון (רוטשילד) - 1255145

ביה"ח כרמל - 255142

קו חירום של משרד הרווחה - 118

מרכז המידע של השב"ס - 08-9775717

מרכז המידע של המשטרה - 04-8706127

מוקד מד"א - 1-700-500-430

עיריית רמת השרון - 03-5483819

עיריית קריית שמונה - 04-6533106

עיריית צפת - 04-6908466

מועצת יש"ע - 02-9974106

ארגון "לב אחד" - 02-6755150/185/187

המשרד לקליטת עלייה - 1255-08-10-10

הנהלת חברת כיל, מהיצרניות הגדולות בעולם של חומרי כיבוי אש, הודיעה אמש לכוחות הכיבוי וההצלה המרכזים את הטיפול בשריפת הענק ביערות הכרמל, כי היא מעמידה לרשות כוחות הכיבוי את חומרי כיבוי השריפות במחסני החברה בארץ ובצרפת, חינם אין כסף, על מנת לסייע בידי כוחות הכיבוי להשתלט על הדליקה, מוקדם ככל הניתן.

גם חברת אסם מסייעת למפונים ומודיעה כי "מייד עם היוודע על השריפה הקשה שפרצה בכרמל, התגייסה חברת אסם, כבר משעות הערב המאוחרות של יום חמישי, והחלה באספקת מוצרי מזון לתושבי האזור ולמפונים על פי הצורך. החברה ממשיכה לעמוד בקשר עם ארגוני הסיוע וזרועות הביטחון לרבות מכבי אש, משטרה, צבא וה"רוטרי" על מנת להמשיך ולהרחיב את היקף הסיוע. גלידות נסטלה נרתמו גם הם לסיוע, ושלחו משאיות גלידה למרכזי המפונים."

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי עם תחילת אירוע השריפה ביערות הכרמל נרתמו כל משרדי הממשלה להגיש סיוע לתושבים ולהתמודד עם האסון. המשרד לביטחון פנים הנחה את משטרת ישראל לרכז כוחות באזור השרפה, ונציב שירותי הכיבוי הנחה לגייס את כל הכוח על מנת להילחם בה. משרד הבריאות פינה בתי חולים באזור והעלה כוננות בבתי החולים על מנת לקלוט את הפצועים, מד"א מטפל בהם. משרד הפנים הקצה תקציב מיוחד לרשויות המקומיות לקליטתם של המתפנים.

משרד הרווחה פתח חדר מצב על מנת לרכז את הצרכים של המפונים, גייס עובדים סוציאליים ממחוזות אחרים על מנת לסייע למחלקות הרווחה ברשויות שנפגעו ובזיהוי החללים במכון לרפואה משפטית. משרד הביטחון עוסק ברכישת חומרים לכיבוי האש והבאתם ארצה. משרד החוץ מרכז את הסיוע של הכוחות וציוד החירום המוטס לארץ. משרדי הבינוי והשיכון ותחבורה מקצים משאבים על מנת לסייע למפונים. רשות המים והחשמל עמלים לשקם במהירות את התשתיות כדי להחיש את מלאכת הכיבוי ולהחזיר את מרקם החיים לתושבים. משרד האוצר הנחה את מס רכוש לזרז את אומדן הנזק. ארגוני יהודיים בעולם וכן ארגוני מתנדבים עובדים בשיתוף עם משרדי ממשלה על מנת להגיש סיוע .