זירת המט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.46% ל-3.635 שקלים

לאומי: בעולם, צפוי הדולר להתנהג הפוך ביחס למפלס החששות של המשקיעים מפני חדלות פירעון אפשרית במדינות בגוש האירו: התגברות החששות תביא להתבצרות בדולר ולהיפך

יום המסחר האחרון של השבוע בשוק המט"ח המקומי התאפיין בהיחלשות של הדולר כנגד השקל ועם קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל רשם הדולר היציג ירידה של 0.465% ונקבע ב-3.635 שקלים. שערו היציג של האירו מתחזק בשיעור קל של 0.05% ונקבע ברמה של 4.8111 שקלים. בעולם מתחזק שערו של האירו בכ-0.2% ונסחר ברמה של 1.323 דולר.

בשוק ממתינים לראות איך ישפיע על השוק דו"ח התעסוקה החודשי ונתוני האבטלה בארה"ב, אשר יפורסמו לפני תחילת המסחר בוול סטריט. נזכיר כי באירופה החליט אתמול ה-ECB להותיר את הריבית באיחוד האירופי על כנה ברמה של 1% והנגיד טרישה ניסה להרגיע את השווקים כשאמר כי בכוונתו להמשיך ולהזרים נזילות לשוק בהתאם לצורך, כמו גם להמשיך ולרכוש אג"ח ממשלתיות בכדי למנוע זעזועים נוספים לאחר שמשבר החובות התחדש לאחרונה והצריך התערבות גופי העל באירופה בסיוע לאירלנד, כאשר על הפרק עומד גם מצבן הרעוע של פורטוגל וכן החששות מהחרפת המשבר גם בספרד.

כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית התייחסו לשוק המט"ח המקומי וציינו כי השבוע המשיך השקל להפגין עוצמה יתרה עת נותר הדולר מולו ללא שינוי. זאת, בניגוד להתחזקות שרשם המטבע האמריקני בעולם, שחלה על רקע משבר החובות בגוש האירו. בנק ישראל חזר להתערב השבוע ורכש דולרים בסכום כולל המוערך בכ- 100 מליון דולר. התערבות זו של בנק ישראל, שחלה למרות יציבותו של הדולר מול השקל כאמור, באה ככל הנראה על רקע התחזקות השקל מול סל המטבעות שהושפעה בעיקר מהיחלשותו הניכרת של האירו (ע"פ נתוני בנק ישראל מהווה האירו כ-32.55% מסל המטבעות, משקל הגבוה בכ- 31% ממשקלו של הדולר בסל העומד על כ-24.79% ).

להערכת כלכלני בנק לאומי, התנהגות הדולר מול השקל תמשיך בתקופה הקרובה להיות מושפעת ממגמת המסחר בעולם. השקל ימשיך להפגין איתנות כך שיתחזק במידה והמטבע האמריקני יחלש בעולם, וישמור על יציבות במידה ותחול מגמה הפוכה. בעולם, צפוי הדולר להתנהג הפוך ביחס למפלס החששות של המשקיעים מפני חדלות פירעון אפשרית במדינות בגוש האירו: התגברות החששות תביא להתבצרות בדולר ולהיפך.