משרד התקשורת: בזק ו-HOT מפלות את יישובי הפריפריה

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל: ראשי רשויות מקומיות התלוננו כי בזק ו-HOT אינן מוכנות לרשת יישובים מסוימים, או לחלופין דורשות סכומי כסף גבוהים על מנת לעשות זאת

"החברות בזק ו-HOT דורשות סכומי כסף גבוהים מרשויות מקומיות על מנת שיחוברו לרשתות התקשורת החדשות והמהירות שהקימו" - כך טוען משרד התקשורת.

לדברי מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, הוא קיבל פניות של ראשי רשויות הטוענים כי בזק ו-HOT אינן מוכנות לרשת יישובים מסוימים, או לחלופין דורשות סכומי כסף גבוהים על מנת לעשות זאת.

לדברי מנכ"ל משרד התקשורת, הדבר עומד בניגוד מוחלט לחובת השירות האוניברסלי שחלה על החברות, הקובעת כי יש לספק את השירות בתנאים שוויוניים ובלתי מפלים, ללא תלות במיקום מבקש השירות או בעלות הייחודית למתן השירותים לכל מקבל שירות. על כן חל איסור לגבות תשלומים מעבר לדמי ההתקנה ה"רגילים" המותרים, כתנאי לחיבור מנויים אל רשת הבזק הציבורית של החברות.

לדברי בר טל, "התלונות המגיעות למשרד לאחרונה לובשות פן נוסף, לפיו החברות דורשות, בעד החיבור לרשת הבזק הציבורית שלהן או לשם הקדמת מועד החיבור, סכומי כסף גבוהים לכיסוי הוצאותיהן בגין פעולות אלה".

עוד הוסיף בר טל כי "משרד התקשורת רואה בחומרה הפרות של חובת השירות האוניברסלי".

המשרד, לאחר שיקבל מידע ונתונים שדרש מהחברות, עשוי לשקול בקרוב נקיטת צעדי אכיפה כלפי החברות, בנוגע לדרישות תשלום בלתי שוויוניות ומפלות, כתנאי למתן שירות במקום כלשהו ברחבי המדינה.

מבזק נמסר בתגובה: "כחברת התקשורת הגדולה והמובילה בישראל, בזק פורסת את רשת התקשורת שלה בכל רחבי המדינה".