נתניהו מקים גוף לטיפול בנפגעי השריפה בראשות מרים פיירברג

(עדכון) - בראש הגוף לסיוע למשפחות המפונות תעמוד ראש עיריית נתניה ■ הפיצוי המיידי של נתניהו: 2,500 ש' לכל אדם שביתו נשרף ■ נתניהו: "שיפור היחסים עם טורקיה-לא ברגע זה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הערב (ב') מסיבת עיתונאים והודיע על הקמת גוף מיוחד לטיפול בנפגעי השריפה בכרמל. בראש הגוף החליט נתניהו למנות את ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. נתניהו אמר כי אחרי כיבוי השריפה, התחיל השלב השני של הטיפול והוא שיקום הנזקים.

"בפגישה עם אייל גבאי עמדתי על כך שיש לקצר את הבירוקרטיה ככל שניתן", אמר רה"מ.

עוד הוסיף נתניהו כי החליט שמרים פיירברג תעמוד בראש כוח משימה המיוחד לטיפול בנפגעי השריפה כיוון ש"היא מכירה את רזי השלטון המקומי ויש לה דלת פתוחה אצל אייל גבאי ואצלי".

"נקווה שנוכל לקצר את התהליכים לימים ושבועות ואנשים יחזרו חזרה ליישובים משוקמים במהירות שיא", הוסיף נתניהו.

בהתייחסו לאפשרות של שיקום היחסים עם טורקיה, אמר נתניהו במסיבת העיתונאים כי לא ברגע זה. "יש הערכה רבה מצידנו לעובדה שהממשלה הטורקית שלחה שני מטוסים ותקוותי שזה יאפשר שיפור היחסים אך מעבר לזה אין לי מה למסור", אמר.

2,500 שקל לכל אדם שביתו נשרף

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (ב') למנכ"ל משרד האוצר חיים שני להעניק 2,500 שקל לכל אדם במשפחה שביתה נשרף באסון השריפה בכרמל. הפיצוי המיידי יוענק לצורך רכישת צרכים בסיסיים דחופים כגון ביגוד, הנעלה וציוד לימודים לילדים הלומדים בבתי הספר. המענק יינתן למשפחות אשר יקבע לגביהן כי לא יוכלו לשוב לבתיהן בחודש הקרוב.

עוד הנחה נתניהו את פורום המנכ"לים לצאת מיידית לשטח על מנת "לפתור את הבעיות הדחופות תוך כדי תנועה ותוך קיצור הביורוקרטיה ומציאת פתרונות יעילים ומהירים על ידי חשיבה מחוץ לקופסא".

"עומדות בפנינו 3 משימות עיקריות: להחזיר את האנשים שפונו מאזורי השריפה הביתה ולטפל באלה שנפגעו; לבנות את הבתים שנהרסו ולשקם תשתיות; ולדאוג לשיקום הר הכרמל", אמר רה"מ בדיון של מנכ"לי משרדי הממשלה שהתקיים היום.

הדיון רוכז על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי והשתתפו המנכ"לים של משרדי האוצר, הפנים, ביטחון הפנים, הגנת הסביבה, החקלאות והתיירות וכן נציגים בכירים ממשרדי המשפטים, הרווחה, שיכון ובינוי, בריאות, רשות החירום הלאומית, נציבות שירות המדינה, החטיבה להתיישבות ועוד.

"שתיים המשימות הללו הן מיידיות", הוסיף נתניהו, "וכאשר אני אומר מיידיות, אני לא מתכוון לחודשים ולא לשנים, כפי שהיה ביישובי חבל עזה. אנחנו רוצים כאן טיפול אחר - מהיר מאוד, יעיל מאוד. כדי לעשות זאת אנחנו חייבים לחשוב מחוץ לקופסא. זה אומר שרוב ההגדרות הביורוקרטיות צריכות להיבחן מחדש, ובמקרה הצורך לשים אותן בצד".

נתניהו הגדיר את האסון בכרמל "מגה שריפה" ופנה למנכ"לי משרדי הממשלה בבקשה "לא להיצמד לנהלים הרגילים, שלוקחים הרבה זמן; אני מבקש במקרה הזה לקצר ולשנות תהליכים על ידי הגדרת האירוע כאירוע חריג וייחודי. כל זה נוגע בעיקר למשימות הדחופות כגון החזרת האנשים לבתיהם, מציאת דיור ארעי ושיקום הבתים שנהרסו".