גוגל מאמינה בנטבוקים: תכריז על מערכת הפעלה חדשה

מערכת ההפעלה כרום OS תתבסס בעיקר על שירותי אינטרנט ותחייב חיבור קבוע לרשת ■ למרות הירידה במכירות הנטבוקים, ההערכות הן כי גוגל תשיק את כרום OS לצד נטבוק חדש

לפני כשנה הכריזה גוגל כי היא עובדת על פיתוח מערכת הפעלה למחשבים אישיים בשם Chrome OS. החברה לא סיפקה מאז פרטים על המערכת שמיועדת לשוק הנטבוקים - מחשבים רזים - שסובל בתקופה האחרונה מירידה במכירות, אך על-פי הערכות, היא תבשר על המערכת החדשה היום (ג'), במסיבת עיתונאים שתערוך בסן-פרנסיסקו.

ההערכות הן כי גוגל תשיק את כרום OS לצד מחשב נטבוק שהמערכת תותקן עליו. גוגל תמתג כנראה את המחשב תחת שמה, כפי שעשתה בעת השקת הטלפון הסלולרי הראשון עם מערכת ההפעלה הסלולרית שלה, אנדרואיד, תחת השם נקסוס וואן, שיוצר על-ידי חברת HTC.

מערכת כרום OS מבוססת על דפדפן האינטרנט כרום של גוגל, כשהחידוש העיקרי בה הוא המעבר משולחן העבודה המוכר אל זירת האינטרנט. מערכת ההפעלה החדשה תיועד רק לעולם הנטבוקים, לפחות בשלב הראשון, והיא תשווק לצד מערכת אנדרואיד הפופולרית של גוגל, שפועלת היום על טלפונים סלולריים ומחשבי לוח (טאבלטים).

בניגוד למערכות ההפעלה שכבר בשוק, כרום מבוססת דפדפן. כך שמלבד גישה לשירותי אינטרנט, אין כמעט תוכנות ששמורות פיזית על המחשב והתוכן נשמר על השרתים של גוגל. בדומה לשירותי אינטרנט כמו ג'ימייל, בהם המיילים נשמרים ברשת, או גוגל Docs, שמאפשר לאחסן מסמכים באינטרנט - גם בכרום כמעט כל המידע יישמר באינטרנט, מה שיחייב חיבור קבוע לרשת.

עד היום, גוגל שיווקה את אנדרואיד במספר מצומצם של נטבוקים, שבחלק מהמקרים הריצו את אנדרואיד כמערכת הפעלה נוספת מלבד חלונות 7 של מיקרוסופט. יצרניות המחשבים ייעדו את האנדרואיד בנטבוקים שלהם לשימושי אינטרנט מהירים בדרכים, לאור העובדה שמשך ההפעלה מהיר יותר מזה של מערכת ההפעלה הפופולרית של מיקרוסופט, חלונות.

את אותו דגש על מהירות, שמה גוגל גם בכרום OS. זמן אתחול מערכת ההפעלה יהיה 7 שניות, לעומת מחשבים עם "חלונות" שעולים בתוך 45 שניות.

באתר הטכנולוגיה All Things D צופים שההכרזה מחר תהיה דווקא על חנות אפליקציות לדפדפן כרום. לפני מספר ימים הוציאה גוגל עדכון לדפדפן האינטרנט שלה, שתומך בחנות האפליקציות העתידית. ייתכן אף שיהיו שתי השקות, כשחנות האפליקציות תעבוד על מערכת ההפעלה החדשה.