אביו של החשוד בגרימת השריפה בכרמל: "הפילו עליו תיק"

(עדכון) - החשוד, בן 14 מרכס הכרמל, שוחרר למעצר-בית ■ לטענת המשטרה, הנער הודה בהשלכת גחל נרגילה במקום שבו פרצה הדליקה ■ אביו: המשטרה הפעילה עליו לחץ

‎אביו של הנער בן ה-14 מרכס הכרמל, שנעצר אתמול (ב') בחשד לגרימת שריפת הענק בכרמל, מאשים היום (ג') את המשטרה בהפעלת לחץ שבעקבותיו הודה בנו במעשה. "אני לא יודע בדיוק מה עשו לבני, אבל ברור שהוא היה תחת לחץ ופחד. בהתחלה הוא לא אמר לאן זרק את גחל הנרגילה, וזאת הוכחה שמנסים להפיל עליו תיק", אמר האב.

קודם לכן הסכימה המשטרה לשחרר את הנער החשוד למעצר-בית בתנאים מגבילים, תוך שהבהירה כי בכוונתה להמשיך את החקירה ולמצות את הדין עם מי שיימצא אשם.

‏בראיון שנתן הבוקר לגלי צה"ל אמר אביו של החשוד כי בנו אינו אשם בדליקה, כיוון שהוא היה בבית-הספר. לדבריו, "השומר בבית-הספר סיפר לי שהבן שלי איחר ברבע שעה וחיכה לידו עד שהחל השיעור השני, ב-8:45. המורות מעידות שהוא נכח בכל השיעורים מאז".

‏הנער נעצר אתמול, ובניגוד לדברי אביו, המשטרה טוענת כי הוא שיחזר בפני חוקריה את המעשה שגרם לכאורה לשריפה הגדולה שגבתה את חייהם של 42 בני אדם. לדברי המשטרה, הנער הודה בהשלכת גחל נרגילה שעישן, במקום שבו פרצה הדליקה, ואמר שלאחר מכן חזר לבית-הספר, מבלי שסיפר על כך לאיש.

‏אתמול שחרר בית המשפט המחוזי בחיפה בתנאים מגבילים שני נערים נוספים, בני 14 ו-16 מעוספיה, החשודים גם הם ברשלנות שגרמה לשריפה. השופט אברהם אליקים, שהורה על שחרורם מהמעצר, ציין בהחלטתו כי "שילוב של רשלנות וגיל צעיר הוא שילוב שיש בו כדי להקל על החשדות הקשים המיוחסים לנערים", וכי "אין להטיל על כתפיהם הצרות של שני קטינים בני 14 ו-16 אחריות לאסון לאומי".