הכדור אצלך, אלי ישי

מנהיג נמדד בשתי מידות: קביעת סדר עדיפויות מראש ונטילת אחריות בדיעבד - לטיפול השר

שריפת הענק ביערות הכרמל אינה תוצאה של ביש מזל היא תוצאה של הפקרות.

מערך הכבאות וההצלה תחת אחריות המינסטריאלית של שר הפנים, אלי ישי, סובל במשך שנים מהתעלמות מצד מקבלי ההחלטות בישראל. ציוד פגום, הערכות לקויה, מחסור בכוח אדם הובילו למותם של 42 בני אדם ולהרס רב של רכוש ופגיעה סביבתית אנושה.

המצב העגום לא נעלם מעיניו של שר הפנים, ודו"ח מבקר המדינה שנחשף היום (ד') יוכיח זאת. אלי ישי היה מודע לכך ולדבריו אף עסק בנושא לא מעט. אז מדוע למען השם אנחנו שוב נטפלים ל"ש"סניק המסכן" שבמשמרתו התרחש האסון שיכל לקרות גם במשמורתיהם של האחרים?

אחריות אחריות ושוב אחריות

הנימוק הראשון והחשוב ביותר הוא ערך האחריות המיניסטיאלית. הגיע הזמן שבמדינת ישראל תתפתח תרבות בה שרים לא רק נהנים ממנעמי השלטון אלא גם נושאים באחריות לנעשה במשרדיהם. השר ישי לא צריך להתפטר רק מפני שהוא אשם במחדלים כפי שמתחדד באופן ברור מדו"ח מבקר המדינה אלא בעיקר כי הוא אחראי לנעשה במשרדו לטוב אך גם לרע.

יתרה מזאת, גם אם נקבל את טענת ישי על פיה הוא ניסה להעלות את הסוגיה לסדר היום הציבורי וניסה להשפיע על החלטות האוצר נהיה חייבים להכיר בעובדה כי הוא כשל בתפקידו. עצם העובדה שהשר ישי ידע עד כמה המצב חמור וטרח להתריע עליו במכתבים, רק מעמיקה את אחריותו בנושא.

תיעדוף תיעדוף ושוב תיעדוף

הנימוק השני חשוב לא פחות הוא סדר העדיפויות הלקוי של השר ישי. אלי ישי איננו שר חלש הוא מצליח להשפיע ולא במעט על האג'נדה של ממשלת ישראל ועל סדר היום הציבורי. אלי ישי הוא מלך הכותרות בנושאים רבים. באופן יזום הוא הצליח לייצר כותרות לגבי העובדים הזרים, תקציבי הישיבות, קצבאות ילדים, הערבים, ההומואים, האברכים, ח"כ הרב חיים אמסלם, תנאי מעצרו של שלמה בניזירי ונושאים נוספים. על רבים מן הנושאים האלו הוא יצר משברים קואליציונים ואיים בהפלת הממשלה.

משום מה, בנושא מערך כיבוי האש הוא הסתפק בשליחת מכתבים למערכת, כאילו שחשב שכך יוצרים שינוי וקובעים סדר יום במדינת ישראל. הרי ברור לכל שאם היה מטפל בנושאים שציינתי כפי שטיפל במערך כיבוי האש הרב עובדיה בעצמו היה בועט אותו מתפקידו.

לסיכומו של דבר חשוב להדגיש כי אין מדובר בשנאת חרדים או בהתנכלות למזרחיים כפי שהספינולוגים של ש"ס מנסים להציג זאת, מדובר במונח אחד ופשוט - אחריות. לכן, אלי ישי התפטר!

מיקי גיצין מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" המקדמת אג'נדה אזרחית בישראל ומובילה קמפיין להדחת השר אלי ישי, בשל אסון השריפה