HOT נקנסה ב-100 אלף שקל: שיווקה חבילות ללא ערוצי בסיס

מועצת הכבלים: HOT שיווקה "חבילת בסיס צרה" שממנה נעדרים ערוצים שחובה לכלול בחבילת הבסיס, וזאת ללא אישור ■ חויבה להוסיף ללא תוספת מחיר את הערוצים שהוחסרו מהחבילה

עוד קנסות ל-HOT: מועצת הכבלים והלוויין הטילה על חברת הכבלים עיצום כספי בסך 100.8 אלף שקל, לאחר ששיווקה חבילות שלא כוללות את כלל ערוצי חבילת הבסיס.

על-פי מועצת הכבלים, בראשות ניצן חן, התגלה כי HOT משווקת "חבילת בסיס צרה" שממנה נעדרים ערוצים שחובה לכלול בחבילת הבסיס, וזאת ללא כל אישור. חבילה זו שווקה במחיר זול יותר.

כעת, מנויים שקיבלו חבילה מוזלת עוד יותר, יקבלו בחזרה את הערוצים שהוחסרו ללא תוספת תשלום.

בדיקות שערך אגף הפיקוח והאכיפה של המועצה, בראשות רונן אברמסון, גילה כי HOT הציעה חבילות במבצעים תחת הכינוי "חבילת הסטנדרט" ו"חבילות אקסטרה", מהן נעדרים ערוצים מכו MTV, VH1, ניקולודיאון, HOT FAMILY, EUROSPORT2.

"פעולות אלו עומדות בניגוד להוראות רשיונה של HOT, המחייבות את קבלת אישור המועצה לשינוי ברשימת השידורים", נמסר.

על-פי המועצה, בבדיקה נוספת שערכה התברר כי גם לאחר שהוטל על HOT העיצום הכספי בגין הפרת הוראות הרישיון, המשיכה החברה להציע למנויים את החבילה בה חסרים ערוצי בסיס.

בנוסף הורתה המועצה להוסיף את הערוצים שהוחסרו מהחבילה ללקוחות שקיבלו את החבילה השנייה, "חבילת הסטנדרט", למנויים על חבילה זו, מבלי להעלות את המחיר שסוכם עם המנויים על החבילה.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר בתגובה כי "המועצה רואה בחומרה את פועלה של HOT, אשר בחרה לעשות דין לעצמה ולשווק - ללא שקיבלה אישור לכך - חבילות שאינן כוללות אל כל ערוצי הבסיס. המועצה דרשה מ-HOT להוסיף לכל מנויי חבילת הסטנדרט את הערוצים שהוחסרו ללא אישור המועצה, וזאת מבלי להעלות את מחיר החבילה עליה סוכם עם המנוי. המועצה תקפיד על עמידתה של HOT בהוראות רישיונה, ולא תהסס לפעול במקום בו יתברר לה כי ישנה פגיעה בצרכנים".

את רשימת הערוצים שחייבים להיות בחבילת הבסיס שלכם ניתן לראות בלינק:

http://www.hot.net.il/heb/ChannelsAndPrices/tvoffers/pricelist

מ-HOT נמסר בתגובה: "HOT משווקת את חבילת הבסיס בהתאם להוראות הדין ומציעה אותם לכלל הלקוחות. פרטי חבילת הבסיס מופיעים גם באתר האינטרנט של החברה. בנוסף מאפשרת החברה ללקוחותיה לרכוש מבצעים, הממקסמים את יכולת הבחירה של המנויים ומאפשרים להם להרכיב את חבילת התוכן האופטימלית בהתאם להעדפותיהם".