הנה אני בא

האם "האח הגדול" תהיה תוכנית הריאליטי הנצפית בישראל? ■ ‎‎‏יום ד', 21:00, ערוץ 2

‏המשימה: להוכיח ש"האח הגדול" נותרה תוכנית הריאליטי הנצפית ביותר בישראל. היעד: יותר מ-41.6% שצפו בגמר "מאסטר שף" לתוכנית הגמר וממוצע של יותר מ-30% רייטינג לתוכנית "מן המניין".

האמצעים: זוכרים את מקדמי המכירות של התוכנית בעונה שעברה? את סער ואיילה, עם הרומן שהיה או לא היה? העונה, כך מעריכים, יהיו יותר מאלה. כמובן שאי-אפשר להבטיח דבר שכזה, כמובן שאי-אפשר להגזים, אחרי הכול מדובר בבידור "לכל המשפחה", אבל תמהיל הדיירים, ובעיקר הדיירות, של העונה הנוכחית, מבטיח, אם לא יותר סקס, אזי לפחות יותר סקס-אפיל.

האמת? מי שמכיר את "האח הגדול" בגירסאותיו השונות בחו"ל, יודע בוודאי כי הקונספט הישראלי הוא כמעט סגפני לעומת קן האוהבים שפרח בחלק ניכר מהמקומות שבהם משודרת הסדרה הזאת, וכנראה שגם על הוורסיה הישראלית נגזר ליישר קו, עם כמה "אחיות קטנות" שיתארחו העונה בבית "האח הגדול".

4 ימים חיכו שם לתוכנית הפתיחה, אחרי הדחייה שבאה בעקבות השריפה בכרמל. האם מדובר באות מבשר רעה לעונה החדשה? קשה להאמין, ובטוח יותר להמר שגם העונה ייצמד עם ישראל לערוץ הייעודי. נא להתנהג בהתאם.

‏30 שנה, לך תזכור

‎‎מישדרים לציון 30 שנים להירצחו של ג'ון לנון, הערב מ-21:30

‏‎‎הבטחתי להטריד אתכם עם תוכניות ליום השנה, והנה אני מקיים בפעם האחרונה: ה-8 בדצמבר 1980, היום לפני 30 שנה, הוא היום שבו הפכתי מילד לנער - והיה לכך קשר ישיר עם הירצחו של ג'ון לנון בפתח בניין "דאקוטה" בניו-יורק.

הרצח של לנון הוביל אותי לגלות את הביטלס, ודרכם את התרבות הנאיבית של שנות ה-60, שהפכה אותי, לפחות לכמה שנים (עד שבאה ההתפכחות באותו היום ממש, 7 שנים מאוחר יותר, כשאני בכניסה למחנה ג'יבאליה, אבל זה כבר סיפור למדור אחר) למישהו שמסוגל באמת לדמיין מקום שאין בו גן עדן או גיהנום, גם לא דת.

הסרט‏"IMAGINE ‎‏" שישודר בערוץ 8 ב-22:00 מתעד, בעזרת קטעי ארכיון, את תהליך היצירה של האלבום ששימש השראה לשורה הלפני אחרונה.

"היום בו ג'ון לנון מת" (בפראפרזה על "היום שבו מתה המוזיקה") שישודר ב-22:35 ב"יס דוקו", מתחקה שעה אחרי שעה על היום האחרון בחייו של לנון, יום שהתנהל ברובו באולפן ההקלטות ונגמר, שעה לפני חצות, עם אותן חמש יריות בגבו.

ערוץ ההיסטוריה לוקח גם אותנו אל הרגע האחרון של היממה וישדר ב-24:00 את התוכנית "חשיפה, ג'ון לנון" - מעט פחות טובה לטעמי משתי התוכניות הקודמות, אך עדיין מרגשת.

‏גם ערוץ הסרטים "יס 1" נדרש לנושא, עם שני סרטים שמתמקדים דווקא ברוצח, מרק צ'פמן: "הרצח של ג'ון לנון", 21:30, סרט בריטי לא רע בכלל שמתבסס על וידויו של צ'פמן, ו"היום בו רצחתי את ג'ון לנון" שעוסק בקורותיו של היורה בימים האחרונים לפני ביצוע ההתנקשות. 30 שנה, לך תזכור.‏

שירות לציבור או סיכול ממוקד?