ביהמ"ש: העבודה תקיים תוך שבוע דיון על בחירת יו"ר קק"ל

קבע כי החלטת יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, למנוע את כינוס לשכת המפלגה בעניין דיון וקיום בחירות לתפקיד יו"ר קק"ל היתה החלטה בלתי חוקית

מפלגת העבודה תקיים בתוך שבוע דיון על הבחירות לתפקיד יו"ר קק"ל. בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה קבע כי החלטת יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, למנוע את כינוס לשכת המפלגה בעניין דיון וקיום בחירות לתפקיד יו"ר קק"ל היתה החלטה בלתי חוקית.

בפסק דין שניתן היום (ה') על-ידי השופט אברהם יעקב, בעקבות הגשת עתירה על-ידי 36 חברי לשכה, שיוצגו בידי עורכי הדין קסוטו וטבקוב, שאול ציוני ואלי פילרסדורף ממשרד ציוני פילרסדורף ושות', קבע בית המשפט כי המפלגה חייבת לכנס את הלשכה.

העתירה הוגשה בעקבות החלטת מזכירות הלשכה לוותר על תפקיד יו"ר קק"ל כדי לאפשר לשר שלום שמחון להיבחר לתפקיד באמצעות מפלגה או תנועה אחרת שהיא לא מפלגת העבודה, וכדי למנוע מאפי שטנצלר, היו"ר המכהן, להמשיך ולהחזיק בתפקיד כנציג מפלגת העבודה.

השופט קבע עוד כי מזכ"ל המפלגה אינו רשאי להפעיל שיקול-דעת לאחר שהוא מקבל חתימות של 60 חברי לשכה, הדורשים לכנס אותה לדיון בנושאים שהם שמו על סדר היום.

ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה של 110 חברי לשכה לפני שבועיים למזכ"ל המפלגה בדרישה לכנס ישיבה בנושא. על-פי החלטת בית המשפט, יחויב מזכ"ל המפלגה לכנס את הלשכה בתוך שבוע לדיון בנושא.