התאומים וינקלוס שוב תובעים את צוקרברג לאחר שקיבלו 65 מיליון דולר

התאומים, שהאשימו את צוקרברג בזמנו בגניבת רעיונם להקמת פייסבוק, טוענים כי כאשר הגיעו להסכם הפשרה הם הוטעו לגבי שוויה האמיתי של הרשת החברתית

טיילר וקמרון וינקלוס, התאומים שהאשימו את מארק צוקרברג בגניבת רעיונם להקמת הרשת החברתית פייסבוק והגיעו להסכם פשרה בסך 65 מיליון דולר, מגישים כעת תביעה נוספת נגד צוקרברג, בטענה כי סכום הפשרה שהושג היה נמוך מדי.

התאומים טוענים כאשר הגיעו להסכם הפשרה, הם הוטעו לגבי שוויה האמיתי של הרשת החברתית.

למי שלא ראה את הסרט "הרשת החברתית", התאומים וינקלוס למדו בהארווארד יחד עם צוקרברג ושכרו אותו ב-2003 על מנת שיקים עבורם רשת חברתית בשם HarvardConnection. בהמשך, הוא השיק את רשת thefacebook, שהפכה להיות רשת פייסבוק המוכרת לנו. התאומים הם גם יזמים וחותרים אולימפיים.

האחים תבעו את צוקרברג לראשונה ב-2006 בטענה כי הוא גנב מהם את הרעיון המקורי העומד מאחורי פייסבוק. התביעה נסגרה מחוץ לבית המשפט, והאחים זכו בהסכם פיצוי בגובה 65 מיליון דולר.

התביעה החדשה טוענת כי צוקרברג הונה אותם לגבי שוויה האמיתי של פייסבוק. סכום התביעה לא נמסר.

פייסבוק האשימה את התאומים ב"חרטה לאחר מעשה". במסמכים שהוגשו לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה טוענת פייסבוק כי האחים חישבו את שווי החברה בעזרת הודעה לעיתונות שהוציאה פייסבוק מספר חודשים לפני הסכם הפשרה, וכי החברה אינה מחויבת לספק הערכות שווי נוספות.

לטענת פייסבוק, הסכם הפשרה נותר תקף, משום שצוינו בו בבהירות "רצון הצדדים להגיע להסכם והתנאים לפיהם יושג ההסדר".