חברת מיחזור הפסולת אי.אי.אר בדרך לבורסה: תמוזג ל-RVB של אביב צידון

במסגרת עסקת אופציה תרכוש גרינסטון מקבוצת לידר, שמחזיקה 21.3% בחברת מיחזור הפסולת, את השלד הבורסאי של RVB

האם לאחר שנים שבהן ניסתה לידר להנפיק ללא הצלחה את חברת מיחזור הפסולת אי.אי.אר, תהפוך האחרונה לציבורית בדרך חלופית? חברת גרינסטון, המחזיקה ב-21.3% מ-אי.אי.אר, דיווחה היום על עסקת אופציה, שבמסגרתה תעמיד לאביב צידון, מבעלי השלד הבורסאי RVB, הלוואה בהיקף של 12.5 מיליון דולר, וזה ירכוש את החזקות שותפיו במניות השליטה ב-RVB.

לאחר מכן תעמוד לצידון האפשרות למכור לגרינסטון את מניות השליטה, המהוות 50.1% מהון המניות של RVB, לפי שווי המזומן שבקופת החברה.

RVB היא כאמור שלד בורסאי, אשר נסחר מעבר לדלפק בוול סטריט (סימול: RVBHF.OB),אחרי שהכיל בעבר את חברת BVR מערכות, שייצרה מערכות סימולטורים למטוסים. לפני שנה רכשה אלביט מערכות את פעילת החברה תמורת 34 מיליון דולר במזומן, תוך שהיא לוקחת גם את שם החברה, וכך נוצר השלד הבורסאי בהיפוך אותיות, RVB.

עסקה זו מאפשרת לצידון, מבעלי RVB כאמור, להיפגש עם הכסף שהתקבל בחברה לאחר מכירת החברה לאלביט לפי שווי המזומן. השלד הבורסאי נסחר כעת לפי שווי של 16.5 מיליון דולר בלבד.

במידה שתמומש האופציה שוקלים בחברת גרינסטון, הנמצאת כעת בבעלות לידר שהשליטה בה לידי קבוצת ADE של דן דוד, לבחון חלופות ליציקת פעילות לשלד. בין היתר נבחנת האפשרות להכניס את פעילות אי.אי.אר לחברה.

הפסד של 21 מ' ש' מתחילת השנה

אי.אי.אר עוסקת בפיתוח ויישום טכנולוגיה חדשה לסילוק פסולת עירונית מוצקה, פסולת רפואית ופסולת רדיואקטיבית בעוצמות בינוניות ונמוכות. לחברה אין הכנסות או חוזים מסחריים, והיא סובלת מתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת, גירעון בהון החוזר, הסתמכות נמשכת על אשראי לטווח קצר, והפסדים מתמשכים לכל אורך שנות פעילותה.

החברה הפסידה 8 מיליון שקל ברבעון השלישי ו-21 מיליון שקל מתחילת השנה, בהמשך להפסד של 25 מיליון שקל ב-2009. בקופת החברה מזומנים בהיקף של כ-2.7 מיליון שקל בלבד. מנגד, התחייבויותיה מסתכמות ב-52 מיליון שקל, והרכוש הקבוע שלה מסתכם בכ-59 מיליון שקל.

סיבוב שני לאביב צידון בחברה

BVR הוקמה בשנת 1987 על-ידי אביב צידון, המכהן כיו"ר החברה, וחברו לקורס טיס, ירון שיינמן.

בעבור צידון, זה יהיה ה"סיבוב" השני שהוא עושה בחברה. לאחר שמכר לפני תשע שנים את אחזקותיו לאלישרא במחירים של 13 ו-4.5 דולר למניה.

לאחר האקזיט הראשון הוא שב ורכש אותן בחזרה ב-2003 במחיר של 18 סנט למניה. התשואה שמשתקפת מהמכירה של פעילות החברה לאלביט היא של כ-62%.