מוביקסל גייסה 10 מיליון דולר ממשקיעיה הקיימים

אמיר אהרוני, המנכ"ל: "אחרי שנה שבה ניהלה החברה תביעה משפטית, היא חופשייה לפעול ולצמוח"

חברת Mobixell נטוורקס, שדורגה במקום ה-9 בחברות המבטיחות של "גלובס" בשנת 2009-2010, השלימה גיוס הון פנימי של 10 מיליון דולר, שנה לאחר שרכשה את החברה האמריקנית 724 בעסקה שהוערכה בכ-10 מיליון דולר.

סבב הגיוס הנוכחי הובל בידי קרן ההון סיכון הבריטית אזיני קפיטל והמשקיעים הקודמים בחברה: אינטל קפיטל, Escalate קפיטל פרטנרס, ו-smac פרטנרס. בעבר הייתה אייפקס המשקיעה הגדולה בחברה, אך היא מכרה לפני כחודש את פורטפוליו ההון סיכון שלה לאזיני.

מוביקסל הוקמה בשנת 2000, והיא מספקת פתרונות לניהול תעבורת האינטרנט והווידיאו ברשתות הסלולר. בשנתיים האחרונות יש לחברה הכנסות הנאמדות בכמה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

ממוצבת היטב בשוק

מנכ"ל מוביקסל, אמיר אהרוני, אמר ל"גלובס" כי גיוס ההון נעשה במטרה לבסס את מקומה של החברה בשוק ולפתח פעילות בשווקים חדשים. "לפני שנה הכרזנו על רכישת 724 האמריקנית ומאז עסקנו באינטגרציה ויצירת מרכז כובד לחברה הממוזגת בישראל. בנוסף, התנהלה כנגד 724 תביעה משפטית.

"בשנה החולפת הצלחנו להגיע להסכם פשרה עם התובעים, וכעת החברה חופשייה לפעול ולצמוח. המשקיעים הפנימיים בחרו להשקיע, ולא להכניס משקיע חדש לחברה".

אהרוני טוען, כי השוק שבו פועלת מוביקסל נמצא בצמיחה מהירה: "יש מדינות שבהן כמעט90% מהמנויים הם בעלי טלפונים חכמים. באירופה השיעור הוא 50%.

התעבורה של האינטרנט הנייד גדלה משמעותית, והפתרון שלנו מנהל את תעבורת האינטרנט והווידיאו הגדלה של המפעילים הסלולריים על-ידי דחיסה, תמחורים שונים, והענקת עדיפויות".

לדברי אהרוני, בשל הגידול המואץ בשוק, גם שחקניות גדולות כמו נוקיה-סימנס; Huawei, ענקית התקשורת הסינית, ואחרות מציעות מוצרים דומים, אך מוביקסל ממוצבת היטב בשוק, עם שיתופי פעולה עם אלוט, IBM ונוקיה-סימנס.

"לא דיווחנו על כל החוזים"

"זכינו בכמה חוזים משמעותיים, שלא על כולם דיווחנו. אנחנו עושים אופטימיזציה בוודאפון ובאורנג', ויש לנו חוזים עם המפעילות הסלולריות XL באינדונזיה, StarHub בסינגפור ואחרות. מספר הלקוחות גדל, וכך גם היקף ההתקשרות עם הלקוחות הקיימים".

עם כספי הגיוס, החברה עומדת להרחיב את הפעילות שלה בצפון אמריקה, ולחזק את מערך השותפויות האסטרטגיות שלה.