ועדת הכלכלה אישרה את הצעת חוק תכנון משק החלב

האישור הינו לקריאה שנייה ושלישית ■ בדיון היום הביעו נציגי יצרני החלב חשש כי ייבוא מוצרי החלב לישראל, שעומד כיום על 19% מהשוק, יעלה אף יותר ויפגע בהם

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אופיר אקוניס, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תכנון משק החלב משנת 2008. הצעת החוק נועדה לפתח, לייעל ולבסס את משק החלב, תוך הבטחת איכות ובטיחות בייצור ובשיווק. בהצעת החוק נכתב כי מטרתה היא "להבטיח אספקה סדירה של חלב ומוצריו, תוך הבטחת מחירים נאותים ליצרנים, למחלבות ולציבור ותנאים הולמים לפעילות היצרנים והמחלבות".

הוועדה המשיכה היום את דיוניה בהצעת החוק ואישרה אותה לקריאה שנייה ושלישית, לאחר שבדיון הקודם אישרה הוועדה פשרה בקביעת המנגנון לעדכון מחיר המטרה של החלב ושמעה משר החקלאות שלום שמחון כי "אם יסתבר שבמוצרי חלב מסוימים הייתה עלייה חריגה במחיר - נחזיר אותם לפיקוח".

בדיון היום הביעו נציגי יצרני החלב חשש כי ייבוא מוצרי החלב לישראל, שעומד כיום על 19% מהשוק, יעלה אף יותר ויפגע בהם כתוצאה מסעיף בחוק שעוסק בייחוד השיווק.

ח"כ ישראל חסון אמר כי הוא לא מעוניין בנושא הזה להשאיר את ההחלטה בידי האוצר עד כמה לפתוח את השוק לייבוא והביע התנגדות לסעיף. אולם עמדתו של חסון לא התקבלה והוא ביקש להעלותה להצבעה כהסתייגות במליאה.

כמו כן אושר הסעיף הנוגע בוועדת המכסות - הוועדה שתקבע את מכסות החלב. הסעיף אושר בכפוף להודעת שר החקלאות כי הוא מקים וועדה בראשה יעמוד מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, ח"כ לשעבר אבשלום וילן, שתקבע קריטריונים לפיהם ייקבע מהו ארגון יציג שיוזמן להשתתף בדיוני ועדת המכסות.