אפ-סייד של כ-35% למשקיעים בקבוצת רכישה בניו יורק

המחירים באזור פרוייקט "מורנינג סייד" זינקו בכ-10% בתוך פחות משנה

האם גם בארה"ב יאשימו את קבוצות הרכישה בעליית מחירי הנדל"ן? מסתבר כי גם מעבר לאוקיינוס קבוצות הרכישה הישראליות מצליחות להציע מחירים אטרקטיביים ונמוכים מהמקובל בשוק המקומי.

על פי נתוני קבוצת הרכישה שיזמה חברת "Centrock" של הישראלי אלדד לוי, המחירים סביב פרוייקט "מורנינג סייד" של החברה במנהטן זינקו בשנה האחרונה בכ-10% וכעת המחיר לרגל רבועה באזור עומד על כ-715 דולר, לעומת מחיר של כ-520 דולר בלבד לרגל רבועה המוצעים במסגרת הקבוצה, פער של כ-35% .

פרויקט "מורנינג סייד" נמצא על רחוב 116, בין השדרות השמינית והתשיעית. בשנים האחרונות , איזור רח' 116 , הנמצא בפאתי הארלם, עובר תהליך שינוי ושדרוג ומתווכים מקומיים מגדירים את האזור כ"מכרה הזהב של הארלם".

"האיזור נהנה מכניסה מסיבית של כסף ומשקיעים" אומר אלדד לוי " אנו רואים יותר ויותר עסקים יוקרתיים נכנסים לאיזור, משפחות ממעמד סוציו אקונומי גבוה רוכשים כאן נכסים ועוברים לגור באיזור. לאחרונה המגזין העסקיCrain’s new York business" " אף הקדיש כתבה נרחבת לנושא תחת הכותרת 'הרנסנס של הארלם החדשה' . האיזור משתנה ומדהים לראות מה קורה כאן".

פרויקט "מורנינג-סייד" היה אחד הפרויקטים האחרונים שהשכילו לזהות את ניצני המגמה ולרכוש עתודת קרקע מהאחרונות שנותרו באיזור על מנת להקים את בניין המגורים. מדובר בבניין בן 8 קומות הכולל 14 דירות, והשוכן בסמוך למפגש הרחובות 116 והשדרה השמינית. כמעט כל הדירות בפרוייקט, שסך ההשקעה בו נאמדת בכ-6.5 מיליון דולר, נמכרו. כעת נותרו בפרויקט רק עוד 2 דירות למכירה.

פרוייקט "מורנינג סייד" ממוקם מזרחית לאוניברסיטת קולומביה, וצפונית לסנטרל פארק. מרבית הדירות בפרוייקט הן בנות 3 חדרים בשטח של 85 מ"ר נטו, וחלקן בנות 2 או 4 חדרים. הדירות מיועדות, בעיקר, להשקעה מתוך מטרה להשכיר אותן למשפחות העוברות לאזור ולסטודנטים הלומדים באוניברסיטת קולומביה. לאחרונה אף הודיעה אוניברסיטת קולומביה כי היא מתעתדת לבנות באזור קמפוס חדש בהשקעה של 6.3. מיליארד דולר. דבר שלהערכת יזמי נדלן רבים יביא לגידול מסיבי בביקושים באיזור.

חברת Centrock פירסמה חלק מהמחירים עבור פרויקט "מורנינג סייד" : דירת 2 חד' נמכרה במחיר ממוצע של 340,000 דולר כאשר על פי הערכות החברה, מחירה הריאלי בשוק כיום עומד על 465,000 דולר. דירת 3 חד' נמכרה במחיר ממוצע של 475,000 דולר כאשר על פי הערכות החברה, מחירה הריאלי בשוק עומד כיום על 650,000 דולר.

אלדד לוי מסכם: "האיזור בו שוכן הפרויקט נחשב לאחד האיזורים המבטיחים במנהטן וצפוי למשוך בשנים הקרובות צעירים רבים. תהליך שיקומו של האיזור החל במחצית השניה של שנות השמונים, עת ראש העיר ניו יורק דאז אדוארד קוץ', ייעד תקציב מיוחד לשיקום שכונות. המגמה צברה תאוצה בעשור האחרון בעקבות ההצלחה של פרויקטי מגורים שונים, ביניהם "רנסאנס פלאזה" שהושקעו בו 60 מיליון דולר ופרויקט "1400 על החמישית" שהושק בשנת 2004. עליות המחירים בשנה האחרונה מעידות ששוק הנדל"ן האמריקאי מתחיל להתאושש, אם כי בצורה סלקטיבית. למרות שאנו עדיין רחוקים מרמות המחירים אותן ראינו טרם המשבר הכלכלי, הכיוון הכללי נראה מבטיח בהחלט".