ההימור על גיא פינס השתלם: עלייה של 23% ברייטינג בפרה-פריים בערוץ 10

פינס הגדיל את נפח הצפייה של הצעירים והנשים, ואף השפיע לטובה על הפריים-טיים בערוץ 10 ■ הרייטינג של "תוכנית חסכון" המשודרת במקביל בערוץ 2 לא ירד

כשלושה חודשים אחרי מהלך הפרה-פריים המהפכני של ערוץ 10, ניתן לסכמו כהצלחה. העברת התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" לשעה 19:30, שעתה המסורתית של "לונדון וקירשנבאום", סיפקה לערוץ את הנתונים שאליהם שאף, שינתה דמוגרפית לחלוטין את הצפייה בשעות אלה וגם השפיעה לטובה על הפריים-טיים של הערוץ. כל זאת, עדיין, מבלי לנגוס ברצועת "תוכנית חיסכון" המתחרה בערוץ 2, מה שמוכיח עלייה של סך הצפייה בטלוויזיה בשעות אלה.

מנתוני הוועדה הישראלית למדרוג אשר הגיעו לידי "גלובס" עולה כי עד לספטמבר 2010 עמד ממוצע הצפייה בערוץ בין השעות 19:30 ל-20:00 על 7.6%. כבר בנובמבר נרשם נתון ממוצע של 8.8% צפייה, המהווה עלייה של 33%. השבוע הגיעה התוכנית לרייטינג השיא שלה מאז עלתה - 10.7% צפייה.

פילוח קהלי התוכנית מוכיח את הצפוי - ירידה דרמטית בצופים בני הגיל השלישי ושילוש של הרייטינג בקרב בני ה-25-34. בעוד 8.9% מבני ה-65 ומעלה צפו בתקופתם של לונדון וקירשנבאום, שעברו לשעה 18:00, כיום הרייטינג בקרב מגזר זה ברצועת הזמן של 19:30-20:00 עומד על 5.3%. באשר לבני הגיל הנחשק למפרסמים, 25-34, 6.6% מהם צופים בתוכנית לעומת 2.5% קודם. עלייה תלולה נרשמה גם בקרב נשים, שבקרבן מגיעה התוכנית ל-6.3% צפייה, לעומת 2.9%. עלייה נרשמה גם בקרב כל מגזרי ההשכלה.

בערוץ בחרו להעביר את תוכנית הבידור של גיא פינס לשעה מוקדמת, על מנת לבסס עוד לפני מהדורת החדשות את קהל הצופים של שעות הפריים-טיים, שעד אז הגיעה לראשונה לצפות בערוץ אחרי השעה 21:00. לפי הנתונים, המהלך הוכיח עצמו. אמנם ניתן לייחס זאת להשקת תוכניות כמו "היפה והחנון", "המקור" ו"לרדת בגדול" במקביל לפינס, אולם בכל זאת עלה ממוצע הפריים-טיים מאז השינוי בלוח השידורים ב-20% מאז ראשית אוקטובר - מ-8% בממוצע בפריים טיים בין ינואר לספטמבר, ל-9.6% בחודשים אוקטובר-דצמבר.

נתון מעניין נוסף הוא העובדה כי בשתי מהדורותיה - האחת ב-19:30 והשנייה ב-22:30, מושכת התוכנית צופים אחרים. המהדורה המוקדמת מושכת 155 אלף צופים ואילו מהדורת הלילה, המקוצרת, מושכת 185 אלף צופים. לפי הנתונים, רק 40 אלף מצופי התוכנית, צופים בה פעמיים בערב, כאשר כל היתר מתחלפים. הדבר מסייע לערוץ לחשוף כמות גדולה יותר של צופים לתכניו, המקודמים משמעותית אצל פינס.

מערוץ 10 נמסר: "כמה נעים לראות שהשינוי שביצענו בשיבוץ התוכניות בפרה-פריים מתחיל לשאת פרי מהר ממה שציפינו".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988