ועדת העבודה והרווחה אישרה: גיל הפרישה בצה"ל יועלה ל-50

(עדכון) - האלוף אבי זמיר אמר היום בדיון סביב העלאת גיל הפרישה מצה"ל בכנסת: "אם לא יהיה מודל שכר שיתאים לרפורמה, אנו עלולים לשחק את איכות הצבא"

"יש כאן רפורמה משמעותית שמביאה קצינים לגילאים מאוחרים מאוד. אם לא יהיה מודל שכר שיתאים לרפורמה, אנו עלולים לשחק את איכות הצבא. בסיכום עם האוצר נקבע כי אנו ננהל מו''מ על העניין הזה ואנו מבקשים להכניס את דיווח המו''מ בנושא תוספת תגמול בחוק ההסדרים. ההתנהגות הזו של האוצר מעצבנת אותי". כך אמר היום (ד') האלוף אבי זמיר, ראש אכ''א, בדיון סביב הצעת העלאת גיל הפרישה מצה"ל הכלול בחוק ההסדרים לשנים 2012-2011.

"אנו מוכנים להצהיר לפרוטוקול שאנו מוכנים לדווח על המו''מ כמה שאתם רוצים, אבל לא בחוק" אמר סגן הממונה על אגף התקציבים, רותם פלג.

"חקיקה לא מתאימה לעניין הזה. אין שום חוק במדינה שמחייב לדווח על התקדמות במו''מ. אנו מוכנים לתת דיווח מתי שתרצו. אתם יוצרים תקדים בעייתי", הוסיף ניר רייס, סגן הממונה על השכר.

יו''ר ועדת העובדה והרווחה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), תמך בעמדת הצבא אך ביקש לדון בסוגיה בסוף.

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום את העלאת גיל הפרישה של משרתי הקבע מצה"ל, זאת אחרי 4 דיונים שקיימה בנושא.

עוד הוסכם בין פקידי האוצר לבין יו''ר הועדה כי העלאת גיל הפרישה יעשה בקצב אחר מהההצעה המקורית כך שלמשרתי הקבע המבוגרים יותר, גיל פרישה נמוך יותר כך שמשרתי הקבע הצעירים יותר יפרשו מאוחר יותר.

עם זאת, יובהר, כי שינוי זה לא משנה את עקרונות החוק. קרי, גיל הפרישה הממוצע של אנשי הקבע יעלה מ-45 ל-50 משנת 2029, כאשר חיילים שאינם לוחמים יפרשו בגיל מינימלי של 48 במקום 45.5 וגיל הפרישה ללוחמים יישאר 42.

סוג שירות
 סוג שירות

סוג שירות
 סוג שירות