"הרבנים הם חלאת המין האנושי - לא יותר טובים מבן לאדן"

כך אמר ח"כ טאלב א-סנע בדיון בכנסת על מכתב הרבנים שקראו ליהודים לא להשכיר דירות לערבים ■ חנין זועבי: "זה מה שעושה חברה ששומעת ח"כים רוסיים שקוראים לשלול אזרחות לח"כים ערבים"

"הכנסת והממשלה הן אלה שנותנות את הלגיטימציה והתעוזה לרבנים. הממסד הוא האבטיפוס של מכתב הרבנים ותחת חסותו היוזמות הגזעניות האלה באות", כך אמרה היום (ד') ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בדיון במליאת הכנסת על עצומת הרבנים שקראו ליהודים לא להשכיר או למכור דירות לערבים.

"התעוזה של הרבנים היא בחסות עשרות חוקים גזעניים שנחקקו לאחרונה בישראל. מה עושה חברה ששומעת חברי כנסת שלה קוראים להתנקשות בחברי כנסת אחרים?! מה עושה חברה ששומעת ח"כים רוסיים (הכוונה היא לשר החוץ אביגדור ליברמן - י.נ) שקוראים לשלול אזרחות לח"כים ערבים?! - הכנסת יוצאת נגד עצמה, הגזענים הולכים נגד עצמם", אמרה זועבי במליאה.

אחרי זועבי עלה אל הדוכן ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ תע"ל) שהאשים אף הוא את הכנסת במתן לגיטימציה לרבנים. "המכתב לא היה יוצא במלוא עוצמתו אלמלא החקיקה של הכנסת - היא עושה את הגזענות כשרה, את הפשיזם כשר וכך גם לגבי פסיקת הרבנים", לדבריו.

א-סנע אמר כי הוא מצפה מראש הממשלה נתניהו לצאת נגד מכתב הרבנים - "אנחנו דורשים ינקוט פעולה, ולא - זה יחלחל גם לחילונים ולאחרים כי הרבנים לא יודעים את הגבול. אם נתניהו לא יגנה את המכתב הוא בעצם מעניק את העוצמה לפשיסטים האלה", אמר.

לדברי א-סנע, "הרבנים הם חלאת המין האנושי. הם מתיימרים להיות אנשי האל אבל אין להם אלוהים בלב. יש לרדוף אותם בתור אנטישמיים וגזעניים, הם לא יותר טובים מבן לאדן".

"אנחנו הערבים בעצם מתקצבים את החרדים והרבנים וגם ראש הממשלה ממשיך לממן אותם ולהצדיק אותם. הדירות האלה שהם שלא רוצים להשכיר בצפת הן בכלל דירות של אזרחים ערבים שנלקחו מהם", לדבריו.