ביהמ"ש מחייב את העבודה למנות יו"ר לקק"ל כבר ביום א'

ביום א' הקרוב תתכנס מפלגת העבודה כדי לסיים את הסאגה סביב מינויו של יו"ר קק"ל ■ עוד נקבע כי החלטת אהוד ברק למנוע כינוס בעניין היתה בלתי חוקית

בית המשפט מחייב את מפלגת העבודה לסיים את הסאגה סביב מינויו יו"ר קק"ל ביום ראשון הקרוב. על-פי החלטת שופט בית משפט לעניינים מינהליים בפתח-תקווה, אברהם יעקב, חייבת מפלגת העבודה להתכנס כבר ביום א' על מנת להכריע בנושא יו"ר קק"ל - החלטה שנגררה מזה מספר חודשים בבתי המשפט וגוררת הוצאות משפטיות של מאות אלפי שקלים מחשבון המפלגה.

לקראת ההצבעה עולה המתיחות במפלגה, שחבריה ייאלצו להחליט באיזה אופן ייבחר יו"ר קק"ל הבא - דבר שישליך על זהותו של היו"ר: שר החקלאות, שלום שמחון, או יו"ר קק"ל המכהן, אפי שטנצלר.

כאמור, לנוכח ההחלטה מחויבת לשכת המפלגה להתכנס ביום א' הקרוב. החלטה זו התקבלה ביום שישי שעבר, בעקבות ערעור על החלטת בית משפט שהתקבלה יום קודם לכן, ובה הוחלט כי מפלגת העבודה תקיים בתוך שבוע דיון על הבחירות לתפקיד יו"ר קק"ל.

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה קבע כי החלטת יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, למנוע את כינוס לשכת המפלגה בעניין דיון וקיום בחירות לתפקיד יו"ר קק"ל היתה החלטה בלתי חוקית.

בפסק דין שניתן אז, בעקבות הגשת העתירה של 36 חברי לשכה שיוצגו בידי עורכי הדין קסוטו וטבקוב, קבע בית המשפט כי המפלגה חייבת לכנס את הלשכה.

העתירה הוגשה בעקבות החלטת מזכירות הלשכה לוותר על תפקיד יו"ר קק"ל כדי לאפשר לשר שלום שמחון להיבחר לתפקיד באמצעות מפלגה או תנועה אחרת שהיא לא מפלגת העבודה, וכדי למנוע מאפי שטנצלר, היו"ר המכהן, להמשיך ולהחזיק בתפקיד כנציג מפלגת העבודה.

השופט קבע עוד כי מזכ"ל המפלגה אינו רשאי להפעיל שיקול-דעת לאחר שהוא מקבל חתימות של 60 חברי לשכה, הדורשים לכנס אותה לדיון בנושאים שהם שמו על סדר היום.

ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה של 110 חברי לשכה לפני שבועיים למזכ"ל המפלגה בדרישה לכנס ישיבה בנושא. על-פי החלטת בית המשפט, מזכ"ל המפלגה יחויב לכנס את הלשכה בתוך שבוע לדיון בנושא.