הממשלה תפצה משפחות 44 נספי אסון האוטובוס בכרמל

(עדכון) - אתמול נפטר מפצעיו הכבאי דני חייט - ההרוג ה-44 באסון האוטובוס ■ הותיר מאחוריו הורים, שני ילדים, ואישה בהריון

ממשלת ישראל אישרה היום (א') העברת פיצויים למשפחותיהם של 44 הנספים באוטובוס בשריפה בכרמל. לפי הודעת הממשלה, ההחלטה לפצות את המשפחות התקבלה "לאור העובדה שמדובר בנפגעים שפעלו במטרה להצליל את חייהם של אנשי השב"ס שנספו".

בתוך כך, הכבאי סמל דני חייט, שנפצע אנושות בעת כיבוי השריפה בכרמל, נפטר אתמול (שבת) מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה. חייט יובא היום למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין בעפולה. כך דווח בגלי צה"ל.

הכבאי סבל מכוויות על שטח של כ-50% מגופו, ונפגע גם בריאותיו. במהלך השבועיים שהיה מאושפז ניסו הרופאים להשתיל בגופו עור מלאכותי, אך הניסיון לא צלח. אתמול הוא נפטר מפצעיו, והותיר מאחוריו הורים, שני ילדים, ואישה בהריון. בכך עולה מניין ההרוגים בשריפה ל- 44 בני אדם.

חייט, ששירת בשירותי הכבאות של עמק יזרעאל, היה בין הראשונים שהגיעו וניסו להציל את נוסעי אוטובוס הצוערים. הוא הגיע אל הזירה יחד עם הכבאי אורי סמנדייב, והמתנדב אלעד ריבן, שניספו גם הם מהלהבות. במהלך הכיבוי הצליח חייט לחלץ מהמקום שני צלמים - שעמדו על המכוניות איתן הגיעו בניסיון להימלט מהאש.

בשבוע שעבר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי חייט יוכר כנכה צה"ל, וכעת, על פי ההערכות, תוכר משפחתו כמשפחה שכולה. ההצעה תונח היום על שולחן הממשלה בישיבתה השבועית.

"הכבאי דני חייט, אשר נפטר אמש לאחר שנאבק במשך שבועיים על חייו, לחם בגבורה באש בניסיון הרואי להציל את אוטובוס הסוהרים. רעייתי ואני ביקרנו בבית החולים אותו ואת רעייתו חופית שעומדת ללדת, וגילינו משפחה חזקה, מלוכדת ואמיצה. ליבנו איתם. בשריפה בכרמל נלחמו הכבאים בחירוף נפש כדי להשתלט על האש, ולנסות ולהציל את אוטובוס הסוהרים אשר נקלע אל לב האש"", אמר היום רה"מ בנימין נתניהו.