סופת השלגים באירופה: שיבושים קשים בתעבורה ביבשת

לחזאים אין חדשות משמחות לבריטים - לטענתם, ישנו חשש אמיתי שהקיפאון הגדול, שמכונה שם גם "הגהנום הלבן", ישרור לפחות עוד חודש

מיליוני בריטים נתונים כבר שבועות בסופות שלג וקרח - שהגיעו לשיאן בסוף השבוע. תנאי מזג האוויר הקשים סגרו כבישים רבים, רכבות וגם שדות תעופה. ברוב חלקי הממלכה, שוררות הטמפרטורות היטב מתחת לאפס.

בנמל התעופה הית'רו בוטלו כל הטיסות שלשום בין 10:00 בבוקר ל-17:00 אחר הצהריים, ואולם בעקבות התגברות השלג, הוחלט לסגור לחלוטין את מסלולי הטיסה. אותה התקבלה גם בהנהלת שדה התעופה גטוויק. עיכובים נרשמו גם באירלנד, סקוטלנד ו-וויילס.

סוף השבוע הנוכחי הוא האחרון לפני חג המולד וידוע כאחד העמוסים ביותר, אם לא העמוס ביותר, במהלך השנה. כלי התקשורת בבריטניה מדווחים כי לאחר שהטמפרטורות צנחו, מאות נהגים נתקעו במכוניותיהם על הכביש המהיר אם.6 - שקפא לחלוטין.

לחזאים אין חדשות משמחות לבריטים - לטענתם, ישנו חשש אמיתי שהקיפאון הגדול, שמכונה שם גם "הגהנום הלבן", ישרור לפחות עוד חודש. לדברי הרשויות, "כמעט בטוח" שזה יהיה חודש דצמבר הקר ביותר בבריטניה מאז 1910.

במטח השלג הכבד האחרון שירד שם נהרגו לפחות 4 בני אדם. כאמור, שדות תעופה וכבישים נסגרו, וגם מערכת החינוך כולה. החזאים הבריטים אומרים, למרבה הצער, שהשיא כנראה עוד לא הגיע.