כצפוי: אהרונוביץ' מינה את ניצב יוחנן דנינו למפכ"ל המשטרה הבא

(עדכון) - השר לבטחון פנים: "הקדמתי את ההמלצה על מנת לייצב את המשטרה לאחר הטלטלה האחרונה. הבחירה לא היתה פשוטה משום שכל המועמדים היו ראויים"

המפכ"ל הבא של משטרת ישראל יהיה ניצב יוחנן דנינו, כיום מפקד המחוז הדרומי במשטרה - כך הודיע בצהריים (א') השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'.

"אני סמוך ובטוח שדנינו יצעיד את המשטרה קדימה ויפעל להגברת האכיפה, המלחמה באלימות וחיזוק ביטחון האזרחים", אמר אהרונוביץ' במסיבת עיתונאים מיוחדת.

הודעת השר באה לאחר שבג"ץ דחה את הבקשה להוציא צו ביניים לעיכוב ההכרזה על המפכ"ל הבא.

אהרונוביץ' הסביר כי החליט להקדים את ההמלצה על מפכ"ל המשטרה הבא על מנת לייצב את הארגון לאחר הטלטלה האחרונה. "הבחירה לא היתה פשוטה משום שכל המועמדים היו ראויים", ציין השר. לדבריו, המפכ"ל הנכנס יצטרך לקדם שורת עניינים העומדים על הפרק, כמו המשך המאבק בפשע ושיפור תנאי שכרם של השוטרים.

"הקדמתי את ההחלטה על המפכ"ל הבא כדי לייצב את הארגון, לאחר הטלטלה שעבר לפני שבועות מספר. אני מביע את הערכתי הכנה לכל אחד מהמועמדים. הבחירה בין המועמדים לא היתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים והבחירה היתה בין הטובים ביותר", מסר אהרונוביץ'.

דנינו (51) נבחר על פני המועמדים האחרים שהתמודדו על התפקיד - ניצב אילן פרנקו, ניצב שחר איילון וכן ניצב אורי בר-לב, שפרש מהמירוץ למפכ"לות בעקבות חקירת מח"ש נגדו בעבירות של הטרדה מינית וניסיון למעשה מגונה.

המינוי של דנינו כפוף לאישור הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות הציבורי, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, וכן לאימוץ המלצתו של השר לביטחון פנים על-ידי הממשלה.

יצוין כי בסיבוב הבחירה הקודם של המפכ"ל, עמדה ועדת טירקל לפסול את מועמדותו של ניצב יעקב גנות (שישמש, על-פי הודעתו של אהרונוביץ, כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים), והדבר הוביל להחלטתו לוותר על התפקיד.

הודעתו של אהרונוביץ' על הבחירה בדנינו באה לאחר ששופט בג"ץ אשר גרוניס דחה הבוקר את בקשת התנועה לאיכות השלטון להוציא צו ביניים שימנע על הכרזה על זהות המפכ"ל הבא.

התנועה לאיכות השלטון טענה כי דנינו איננו כשיר לכהן כמפכ"ל, ודרשה להקפיא את הליך הבחירה במפכ"ל הבא עד להתבררות העתירה.

"מן העתירה עולה כי נותרו כ-6 חודשים עד לסיום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי. משמע, לא קיימת דחיפות מיוחדת בעתירה, ובוודאי שאין מקום לתת צו ביניים", נימק גרוניס את דחיית הבקשה. "היה ותתקבל בתקופה הקרובה החלטה בדבר זהותו של המפכ"ל הבא, נותר די זמן עד לתחילת הכהונה לשם בחינת המינוי על-ידי בית המשפט".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בחן לאחרונה, בשיתוף עם פרקליט המדינה משה לדור, את החומרים שהגיעו ממבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, בעניין תלונתו של נצ"מ בדימוס סיימון פרי נגד דנינו, בנוגע לאחריותו כביכול למותם של שני סוכני משטרה סמויים. "לא נפל פגם בהתנהלותו של דנינו בפרשות האמורות", כתב וינשטיין, שדחה במקביל גם את דרישת התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית נגד דנינו.

בעקבות המינוי מסר מפכ"ל המשטרה הנוכחי, רנ"צ דודי כהן, כי הוא מברך את ניצב דנינו לאור מינויו למפכ"ל. כהן ציין כי מדובר במינוי ראוי והולם, וכי אין לו ספק כי "בזכות כישוריו, אישיותו והישגיו הרבים של דנינו, ביכולתו להצעיד את המשטרה לעבר יעדיה הציבוריים, תוך התמודדות עם שלל המשימות והמטלות המורכבות המונחות לפתחה".

המפכ"ל הוסיף כי הוא נערך זה מכבר לקיים חפיפה סדורה עם המפכ"ל הנכנס, ובכוונתו לבצע הליך "העברת מקל" באופן פרטני, על מנת לוודא את כניסתו החלקה לתפקיד בעוד כחצי שנה. "במהלך חודשי החפיפה ימשיך הארגון להתנהל באופן מובנה וסדור על-פי התוכניות והיעדים שהתוו, תוך יצירת המשכיות", אמר כהן.