משפחתו של בגין מתנגדת לשימוש בדיוקנו על שטר

אל תשמרו לו מקום בארנק: רגע אחרי הכרזת בנק ישראל מפתיעה משפחת בגין ומצהירה: "מתמידים בהתנגדותנו לשימוש הזה" ■ גם שטייניץ התנגד לרשימת האישים שגובשה ע"י פישר

הפתעה לא נעימה לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: משפחתו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין שבה ומתנגדת לשימוש בדיוקנו על שטר כסף, כך עולה מפניה של "גלובס" לשר בני בגין (ליכוד). "אנו מתמידים בהתנגדותנו לשימוש הזה" אמר בגין בשיחה עם "גלובס". לשאלה מדוע לא התריע בפני פישר על התנגדותו טען בגין כי "איתי, אף אחד לא דיבר". לשאלת "גלובס" האם הוא מתכוון לנקוט בתהליכים נגד החלטתו של נגיד בנק ישראל סירב בגין להשיב, אך גורמים בירושלים מסרו ל"גלובס" כי בגין פנה לשר האוצר ולראש הממשלה בנושא על מנת שיסייעו לו בנדון.

בתוך כך הודיע היום (א') בנק ישראל כי הנגיד פישר בחר במנחם בגין, יצחק רבין, ש"י עגנון והמשוררת רחל כדמויות לסדרה החדשה של השטרות שתונפק החל מ-2012. הבחירה הינה בניגוד להמלצות הועדה אשר הציעו את לאה גולדברג, שאול טשרניחובסקי, נתן אלתרמן ורחל המשוררת (שאכן מופיעה-א.פ).

עוד נודע ל"גלובס" כי שר האוצר, יובל שטייניץ, מתכוון להצביע נגד הדמיות שבחר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לשטרות החדשות לסדרה, כך נודע ל"גלובס". "הבחירה של הנגיד מנוגדת לדמויות עליהן המליצה ועדת טירקל המייעצת לעיצוב השטרות" מסר ל"גלובס" גורם בלשכתו של שטייניץ.

ביום שישי האחרון נפגש פישר עם ראש הממשלה והודיע לו על בחירת הדמויות, זאת מבלי להתייעץ עם שטייניץ. "שמענו על החלטת הנגיד באמצעות כלי התקשורת", מסר גורם באוצר. גורמים בבנק ישראל הסבירו כי הנגיד עדכן את שר האוצר וזאת על אף שלפי חוק בנק ישראל החדש הוא איננו מחוייב עוד בכך. יצוין כי בחירתו של פישר לוקחת בחשבון באופן חלקי את רצון שר האוצר אשר ביקש להחליף בשטרות את הפוליטיקאים באנשי תרבות בולטים.