נועם שליט: "הקברניטים מעדיפים חיילים שחוזרים בארונות"

1639 ימים לאחר נפל בנו בשבי, נועם שליט תקף שוב את מנהיגי המדינה ■ "הקברניטים מעדיפים להתמודד עם חיילים שחוזרים בארונות על פני לקיחת סיכונים והחזרתם בחיים"

נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נאם הבוקר (ב') בכנס של הוועידה הארצית של ארגון "יד לבנים" בתל אביב.

"אני מתייצב לפניכם הבוקר כאח ששכל את אחיו התאום במלחמת יום הכיפורים, כמי ששירת בצה"ל ושלח את כל ילדיו לשרת את המדינה כפי שראוי, אך כבר לא מובן מאליו. אני מתייצב כאן כמי שבנו נפל בשבי החמאס ולא שב הביתה כבר 4 וחצי שנים", פתח שליט את דבריו.

הוא המשיך, "גלעד בני יושב בחשיכה הקרה בבדידות בעזה כבר 1640 ימים, כבר נצח בכל קנה מידה של בן אנוש. אני מתייצב בפניכם, אתם שמדגישים את עניין הגבורה, ומבקש לומר לממשלת ישראל -מדינת ישראל מפקירה את בני. אין מילה או פועל מכובסים אחרים כדי לתאר זאת".

"לצערי הרב יש לי חשש שהקברניטים היום מעדיפים להתמודד עם חיילים שחוזרים בארונות עטופים בדגל הלאום, על פני מאמץ, על פני לקיחת סיכונים והחזרתם בחיים", תקף שליט. "חוסר יכולתו של ראש הממשלה להתמודד עם עסקת אסירים היא תעודת עניות לעם ולממשלה".

הוא המשיך בנאום, "אני מתייצב בפניכם ואומר לראש הממשלה, לשר הביטחון ולמפקדים: גבורה אינה מתבטאת רק בשדה הקרב, אלא גם ערכי ערבות הדדית, היכולת שלנו להתמודד עם איומים קיימים. החלטות דורשות מנהיגות. החוסן הלאומי שלנו הולך ונשחק. מדינה שתפקיר, סופה להיות מופקרת. מדינה שתיטוש, סופה להיות נטושה. אני מתייצב בפניכם וזועק את זעקתו של גלעד, זעקתו האילמת. הקור בעזה גדול הרבה יותר".