גורם רשמי במצרים: עצרנו 4 חשודים בריגול לטובת ישראל

לדברי גורמים ביטחונים בקהיר, הארבעה התקינו מכשירי ציתות במשרדים שהקימו, עקבו אחרי שיחות של בכירים ומסרו מידע לקצינים ישראלים ש"תכננו לחטוף תיירים בסיני"

מקור ביטחוני רשמי במצרים אומר כי כוחות הביטחון במדינה עצרו ארבעה חשודים מקומיים בשל ריגול לטובת ישראל. כמו כן, על פי החשד, אספו הארבעה מודיעין על מנת לסייע לקצינים ישראלים בתכנון חטיפת תיירים.

הגורם הרשמי, כך פורסם ב"וושינגטון פוסט", סיפר כי החשודים הקימו משרדים במצרים, בריטניה, ישראל ובעזה, והטמינו בהם אמצעי ציתות וריגול על מנת להאזין לשיחות טלפון רשמיות ולאסוף מידע על תיירים יפנים וסינים שמבקרים בסיני.

לדבריו, את האינפורמציה שאספו, העבירו החשודים לקצינים ישראלים לשם תכנון חטיפת התיירים - במטרה לפגוע בכלכלת מצרים. הארבעה צפויים לעמוד לדין בגין ריגול והקמת תא טרור.

בישראל אמרו כי כרגע, אין מידע על המקרה. "אנו לא מכירים את ההאשמות", מסר יגאל פלמור ממשרד החוץ ל"וושינגטון פוסט". "נצטרך לבחון את זה כדי להבין מה הסיפור", הוסיף.

החשודים, שנמצאים לפי הדיווח במעצר מחודש מאי, נתנו "הודאות מפורטות" לגבי המקרה. עוד דווח, כי מצרים הודיעה לאינטרפול על שני קצינים ישראלים ששימשו כמפעיליהם של החשודים בריגול.