ה-iPad הושק ב-iDigital: כ-2,250 שקל לדגם הבסיסי

המכשיר לא יימכר דרך המפעילות הסלולריות אלא דרך חנויות iDigita ואופיס דיפו, אולם חברת פרטנר תמכור את חבילות הדאטה הרשמיות שלו

באיחור כמעט שגרתי במוצרי אפל החשובים, הושק היום (ג') בישראל לאחר 8 חודשים מחשב הלוח (טאבלט) המפורסם של החברה - ה-iPad. המחיר למרבה הפלא אטרקטיבי - 2,250 שקל לגירסת ה-16 ג'יגה, הכוללת חיבור WiFi. לשם השוואה, אותה גירסה עולה באנגליה 2,406 שקל ובארה"ב 1,800 שקל. דגם ה-16 ג'יגה, שכולל גם מודם סלולרי, יעלה 2,850 שקל, כאשר מחירו באנגליה 2,970 שקל ובארה"ב 2,270 שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס", ה-iPad לא יימכר דרך המפעילות הסלולריות, אלא רק דרך חנויות iDigital, נציגת אפל בישראל, וברשת אופיס דיפו.

פרטנר תהיה החברה הרשמית שתמכור את חבילה הגלישה של ה-iPad, הכוללת את כרטיס המיקרו סים. המחיר לחבילת בנפח 1 ג'יגה יעמוד על 50 שקל, 5 ג'יגה - 100 שקל וללא הגבלה ב-150 שקל. ה-iPad לא יהיה נעול לרשת אורנג', וניתן יהיה להשתמש בו גם באמצעות כרטיסי המיקרו סים של שאר המפעילות.

סלקום כבר הודיעה כי תשווק ממחר חבילות גלישה הכוללות מיקרו סים וחודש ראשון חינם, ללא התחייבות. חבילה של 2 ג'יגה תעלה 70 שקל וללא הגבלה תעלה 130 שקל.

פלאפון מציעה חבילה של 1 ג'יגה ב-45 שקל ו-5 ג'יגה ב-95 שקל. גם כאן המחירים כוללים מיקרו סים, ללא התחייבות, כאשר בפלאפון לא מחייבים עבור חריגה מחבילת הגלישה (יש האטה בקצב הגלישה).

נלחמים ביבוא המקביל

iDigital היתה כבר מספר חודשים בבעיה, כאשר רשתות שונות הציעו את ה-iPad למכירה ביבוא פארללי. המחירים ברשתות האלה היו גבוהים בכמה מאות שקלים, מהמחיר שה-iPad מוצע היום. בתגובה למחירי iDigital, רשת באג השוותה את המחירים שלה.

"כל מי שקנה מכשיר בחו"ל, בגלל שלא היה ניתן לקנות את ה-iPad בארץ, אנחנו ניתן לו אחריות, אולם מי שקנה את המכשיר דרך אחד היבואנים בישראל, לא ניתן לו אותה, והוא צריך לפנות לאותו משווק", אמר ערן תור, מנכ"ל iDigital. את האחריות ניתן יהיה לקבל רק באמצעות הצגה של קבלת רכישה.

בעקבות השקת ה-iPad באופן רשמי בישראל, אמר תור, "אנחנו יכולים להסיק שכאשר יושק ה-iPad הבא, הוא ייצא כאן ביחד עם כל העולם".

אחת ההערכות היום בתעשייה היא שאפל תכריז בתחילת 2011 על ה-iPad 2, מה שכנראה יגרום לתסכול לא קטן למי שיקנה היום מכשיר ובתוך חודשיים-שלושה יגלה כי יש בשוק דגם חדש וטוב יותר.

מלבד ה-iPad, תור הודיע כי החברה תפתח חנות נוספת ברשת iDigital סטור בסינמה סיטי בראשון-לציון בתוך כחודש וחצי. לדברי תור, "סטיב ג'ובס מסתכל על החנות הזו באופן אישי".