אילו ניתוחים פלסטיים מוצעים כיום לגברים - וכמה זה עולה?

טיפולים אסתטיים לגברים - מניתוחים פלסטיים ועד הזרקת בוטוקס - כבר אינם תופעה נדירה, אבל עדיין קשה למצוא את הגבר שיסכים להודות כי השקיע כסף כדי להיראות צעיר יותר

עדיין לא פשוט למצוא גברים שידברו בחופשיות על ניתוח העפעפיים שעברו לאחרונה, ובטח שלא מדובר בתופעה של מסיבות בוטוקס תוך כדי צפייה משותפת במשחק כדורגל, אבל בשנים האחרונות ניכרת מגמת צמיחה בביקוש לטיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים בקרב הקהל הגברי.

הניתוחים הפופולריים ביותר הם ניתוח להקטנת חזה, ניתוח עפעפיים, שאיבת שומן מהבטן ומהמותניים ומתיחת פנים. המודעות הגוברת לאפשרויות של טיפולים וניתוחים לעיצוב ולטיפוח הגוף והפנים, בשילוב עם פתיחות רבה יותר לנושא, בעיקר בקרב הקהל הצעיר, הביאו לעלייה במספר הגברים הפונים לניתוחים ולטיפולים אסתטיים מגוונים.

בראש הטיפולים האסתטיים הנפוצים נמצאת הסרת שיער בלייזר, שמחירה 100-500 שקל לטיפול, תלוי באזור בגוף. לרוב יש לבצע סדרת טיפולים על מנת להסיר את כל השיער.

טיפול אסתטי נוסף הוא פוטו רג'ובינשיין, המבוצע על-ידי רונית רפאל. מדובר בטיפול בקרן אור להפחתת כתמי שמש, גיל ופיגמנטציה. רפאל מסבירה כי הטיפול נעשה על-ידי קרני אור באורכי גל שונים, המפרקים את ריכוז המלנין בעור, מפחיתים את מראה הכתמים ובנוסף מקנים לעור מראה רענן וקורן יותר.

"הסיבות הן גם הטרנד של טיפוח הגוף והבריאות, הכולל תזונה נכונה, ספורט והפסקת עישון, המשתלב יחד עם הרצון לטיפוח הגוף והפנים", מסביר ד"ר אייל וינקלר, סגן מנהל מחלקה לכירורגיה פלסטית בבית-החולים שיבא תל-השומר.

לדבריו, סיבה נוספת היא הפיכתם של מרבית הניתוחים והטיפולים הקוסמטיים למקובלים חברתית לעומת עשורים קודמים: "ככל שהכירורגיה הפלסטית מתקדמת והופכת לנגישה, קלה וזולה יותר - היא הופכת גם למקובלת יותר בקרב הגברים".

רפאל, בעלת מרכזי "רונית רפאל - מדע היופי", מחזקת את הטענה: "אם פעם גברים גילו עניין בעיקר בהסרת שיער, כיום הצטרפו טיפולים נוספים לסל הטיפולים הגברי. טיפולים אלה מאפשרים לגברים ליהנות מהאטת קצב ההזדקנות של עורם, בדיוק כפי שנשים נהנות כבר שנים רבות. אין סיבה שגבר לא יטפל בעצמו וייראה צעיר יותר".

לדבריה, בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה של כ-40% בגברים בפנייה של גברים לטיפולים האסתטיים.

"הסרת שיער בהחלט תרמה לשבירת המוסכמות סביב נושא הטיפוח הגברי", מסביר ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

לדבריו, הסרת השיער אצל גברים הפכה למקובלת, תוך הבנה של הקהל הגברי כי על מנת להראות טוב יש להשקיע בכך: "מי שבעיקר פונה לטיפולים הם צעירים בני 20-30 המגיעים לניתוחים לעיצוב הגוף, ביניהם שאיבת שומן מהבטן ומהמותניים וניתוחים להקטנת חזה. הגברים הצעירים פתוחים יותר ומוכנים לעבור פרוצדורות שבעבר נחשבו לנחלתן של נשים בלבד. גברים מבוגרים מהססים יותר לפנות לניתוחים וטיפולים, אם כי ניתן לראות מגמת עלייה גם אצלם".

עניין של תעוזה

למרות הפתיחות הגוברת, גברים עדיין לא מדברים חופשי על הטיפולים והניתוחים, ויש הרבה מבוכה סביב הנושא. הם מעדיפים פרוצדורות פשוטות וקלות, ומעדיפים שאף אחד לא ידע שעברו ניתוח או טיפול כלשהו.

"הרושם הוא ש-10% מהמטופלים שלנו הם גברים, והמספר נמצא במגמת עלייה. רוב הגברים מעוניינים בטיפולים לא פולשניים, כגון הזרקות מילוי או בוטוקס", מספרת ד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ויו"ר החברה לכירורגיה דרמטולוגית. "גברים רוצים בדרך-כלל טיפולים יעילים, קלים, ללא תופעות לוואי, ללא זמן החלמה בבית, ושלא ניתן יהיה לזהות שבוצע טיפול כלשהו בפנים".

ד"ר פרידמן מוסיף כי "יש פער גדול אצל הגברים בין מי שמעוניין לעבור ניתוח או טיפול לבין מי שבסופו של דבר באמת מעז לפנות לפרוצדורה רפואית. חשוב שגברים יידעו כי האופציה קיימת".

גניקומסטיה (הקטנת חזה)

חזה נשי אצל גבר יכול להיווצר על-ידי הצטברות שומן גם אצל גברים שאינם מאוד שמנים, או כתוצאה משגשוג של רקמת השד", מסביר ד"ר וינקלר.

שמעון, גבר בן 53, עבר ניתוח להקטנת חזה לפני כ-3 שנים במרפאתו של ד"ר פרידמן. הוא מספר כי במשך שנים הוא סבל ממצבו אך חשש לפנות לניתוח, גם מפחד מההרדמה וסיבוכים אפשריים וגם מהסטיגמה שיש כלפי הנושא. לאחר הרבה התלבטויות ופחדים הוא החליט לעבור את הניתוח.

"בימים הראשונים סבלתי מכאבים, אבל ההחלמה היתה מהירה וקלה. אני מרגיש שקיבלתי את גופי חזרה. אני יכול ללכת זקוף מבלי לחשוש שיבחינו בחזה הבולט, מרשה לעצמי ללכת לים וללבוש כל בגד, מבלי לחשוב על הצורך להסתיר את החזה. זו היתה החלטה קשה, אבל אני מרוצה מאוד מהתוצאה".

* הפרוצדורה: כיום הניתוח מאוד פשוט, נעשה בהרדמה מקומית או כללית בהתאם לצורך. במקרים בהם מדובר רק במעט עודפי שומן או רקמת שד הדבר נעשה על-ידי שאיבה, ללא חתכים גדולים, ומאפשר החלמה מהירה ללא צלקות גדולות. במקרים מסוימים יש צורך בחתך מעט יותר גדול על מנת להוציא את עודפי רקמת השד.

* סיבוכים אפשריים: שטפי דם, זיהום, בצקות החולפות לאחר מספר שבועות ואסימטריה בין השדיים. הסיבוכים מאוד נדירים, ותופעות הלוואי ואי-הנוחות חולפות לרוב תוך זמן קצר.

* מחיר: 15,000-28,000 שקל.

מתיחת פנים

מכוון לשפר את מראה הצוואר, קו הלסת ואזור הלחיים. ניתן לשלב אותו עם פרוצדורה להרמת עפעפיים או הרמת גבות.

שמעון, שעבר לפני כ-3 שנים ניתוח להקטנת חזה, עבר לפני כחצי שנה ניתוח למתיחת פנים. לדבריו, הוא עובד בחברת היי-טק, מוקף בצעירים, וחשוב לו, כנציג החברה שנוסע הרבה בעולם, לשמור על מראה צעיר וייצוגי. היה לו חשוב לשמור על מראה טבעי, כאילו חזר מחופשה מרגיעה ולא מחדר הניתוח.

הוא מספר כי "ההחלמה מניתוח הפנים היתה יותר קשה וממושכת, אבל התוצאה היתה מאוד מספקת. היה לי חשוב שהמראה ישתפר מבלי שיבחינו שעברתי ניתוח. זה תהליך קשה גם נפשית וגם פיזית, אבל אני מאוד מרוצה מהתוצאה".

* הפרוצדורה: הניתוחים נעשים בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית המשולבת עם זריקה של חומר טשטוש. במהלך הניתוח מותחים את שרירי הפנים, את עור הפנים והצוואר ומסירים את עודפי עור.

* סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי כתוצאה מהניתוח: דימום, שטפי דם, ולעיתים חולשה באחד מצדי הפנים. תופעות אלה חולפות תוך מספר שבועות. הצלקות לרוב עדינות ומטשטשות במשך הזמן. סיבוך נוסף אפשרי הוא פגיעה באחד מעצבי הפנים, העלול לגרום לחוסר תחושה באפרכסת האוזן. תופעה זו חולפת לאחר מספר חודשים.

* מחיר: 35,000-50,000 שקל.

בוטוקס וזריקות מילוי מסוגים שונים

שימוש בחומרי מילוי שונים לטיפול בקמטים ולהחזרת נפח, וזריקות בוטוקס לטיפול בקמטי הבעה קבועים. ד"ר וינקלר מסביר כי "החידוש האחרון בתחום נקרא הרמה רכה, והוא נעשה על-ידי הזרקה מסיבית של חומרי מילוי בשילוב עם מעט בוטוקס, למלא את הקמטים ולהחזיר נפח לאזור עצמות הלחיים וסביב לעיניים. זו פעולה מאוד יעילה הנשמרת עד כשנתיים".

דניאל, גבר בן 39, עבר כבר פעמיים זריקות למילוי קמטים בפנים במרכז של רונית רפאל. לדבריו, הוא החל לעבור בטיפולי פנים קוסמטיים בחו"ל, שם הדבר הרבה יותר מקובל. לאחר שנחשף לסוגי טיפולים שונים אצל רונית רפאל, ביניהם טיפול בחמצן לפנים אותו הוא מבצע אחת לחודשיים על מנת לרענן ולהחיות את עור הפנים, הוא החליט לטפל בקמטים שנמשחים מצדי האף אל כיוון הפה בזריקות מילוי.

לדבריו, "הזריקות חוללו שינוי משמעותי, שהצעיר את פניו, וחוות-הדעת מצד הסביבה היתה מאוד חיוביות". דניאל אינו מסתיר את העובדה שעבר טיפולים. "חבל שבארץ יש סטיגמה שניתוחים וטיפולים מיועדים רק לנשים. אני לא רואה שום סיבה למה לא לטפח את הפנים. מבחינתי זה כמו ללכת למספרה או לספא".

* מחיר: 2,000-15,000 שקל.

שאיבת שומן מהבטן ומהמותניים

ניתוח שאיבת שומן אינו ניתוח להורדת משקל, והוא אינו מהווה תחליף לדיאטה ופעילות ספורטיבית. הניתוח מתבצע באזורים מסוימים שבהם לא מצליחים להיפטר מעודפי השומן בדרך של תזונה וספורט, והוא מסייע בחיטוב הגוף.

חשוב לשמור על משקל קבוע ועל פעילות ספורטיבית גם לאחר הניתוח, כדי שלא יתווסף שומן בתאי השומן שנותרו באזורים אחרים בגוף.

* הפרוצדורה: לרוב בהרדמה מקומית עם מעט חומר טשטוש דרך הוריד. תהליך ההחלמה קצר יחסית.

* סיבוכים משמעותיים: מאוד נדירים בניתוח שאיבת שומן. ייתכנו שטפי דם, נפיחויות ואובדן תחושה באזור השאיבה. כל אלה אמורים לחלוף תוך מספר שבועות.

מחיר: 10,000-30,000 שקלץ

ניתוח עפעפיים

בניתוח מורידים את עודפי העור בעפעפיים העליונים ואת שקיות השומן מתחת לעפעפיים התחתונים. זהו ניתוח פשוט וקצר יחסית.

* הפרוצדורה: ניתוח בהרדמה מקומית עם אפשרות למתן חומר טשטוש דרך הווריד. תופעות לוואי שייתכנו לאחר הניתוח הן נפיחות קלה, שטפי דם, תחושת יובש וצריבה בעיניים. תופעות אלה חולפות תוך מספר ימים לאחר הניתוח.

* מחיר: 10,000-22,000 שקל.