גוף חדש ילווה חברות ביומד זרות בהנפקה בבורסה בת"א

זאת, במטרה לנצל את המשקיעים בישראלים שפיתחו תיאבון לתחום, אך לא בטוחים היכן לשים את הכסף ■ הטענה המקובלת על התחום - החברות ראויות, אבל אין די כסף לממן אותן

הטענה המקובלת על תחום הביומד בישראל היא שיש בו חברות ראויות, אבל אין די כסף לממן אותן. מעט טוענים שהבעיה היא דווקא מלאי החברות ואיכותן.

אך עם רוח גבית מצד אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה באחד העם, שהצהירה כי היא רוצה ליצור מצב בו כסף זר יימשך לישראל ואחריו יגיעו חברות זרות, קמים גופים שונים שמנסים להביא חברות זרות לישראל. זאת, במטרה לנצל את המשקיעים בישראלים שפיתחו תיאבון לתחום, אך לא בטוחים היכן לשים את הכסף.

ת"א היא גשר לרישום כפול

אחד מהם הוא דוד סולומון, שייסד וניהל את חברת מיקרומדיק הבורסאית. סולומון מקים חברה בשם DSC Capital, שתספק שירותי בנקאות השקעות בחברות ביומד מארה"ב. לדבריו, אלה חברות צעירות מכדי להירשם לנאסד"ק, אך עדיין משתוות "לעשירון העליון של חברות הביומד בתל אביב". לדבריו, "הן רואות בבורסה גשר להגיע דרכו לרישום כפול בנאסד"ק".

* חשבנו שביומד זה הצד החזק בישראל. עכשיו מתברר שזה פיננסים?

"החברות בבורסה צעירות, והשוק בישראל חזק מהן. אם החברות שמגיעות לכאן נתמכו קודם על-ידי קרנות הון סיכון, הן יוכלו גם להביא חלק מן המשקיעים שלהן איתן".

סולומון מציין כי הוא בקשר עם חתמים בישראל ובחו"ל ועם פירמות רו"ח. "יש קושי ביורוקרטי, כי חברות אמריקניות ייאלצו להירשם גם ברשות ני"ע האמריקנית או לעשות מיזוג הפוך לחברה ישראלית". סולומון גם יפעל להקים חטיבת שירותי אנליזה שתלווה את החברות.