תיירות כלור, יש? משרד הבריאות נגד הבריכות בצימרים

על-פי ההערכות, בכ-1,000 צימרים בארץ יש בריכות פרטיות. בקיץ האחרון החלו פקחי משרד הבריאות להגיע אליהן ולסגור אותן בטענה כי הבריכות אינן עומדות בתקנים

"פעם ג'קוזי היה ההיי-לייט של הצימרים, אבל היום זו הבריכה בחצר". במשפט הקצר הזה ממצה יעקב רוזנווסר, מארגון בעלי הבריכות בצימרים, את מאבקו נגד תקנות משרד הבריאות.

על-פי ההערכות, בכ-1,000 צימרים בארץ יש בריכות פרטיות. בקיץ האחרון החלו פקחי משרד הבריאות להגיע אליהן ולסגור אותן בטענה כי הבריכות אינן עומדות בתקנים.

"מה שקורה היום בחוק הוא שמחילים על הבריכות בצימרים את ההגדרות של בריכות ציבוריות", אומר רוזנווסר. "הם דורשים תקנים בלתי הגיוניים, כמו מאבטח ומציל צמוד 24 שעות ותקנים של מקלחות ובדיקות בקטריאליות בתדירות גבוהה. במצב הזה אנחנו גם לא יכולים לבטח את עצמנו, כי אין לנו רישיון עסק בגלל הבריכה, ויש צימרים ששוקלים להפסיק את הפעלתם. צריך להבין שגם לנו חשוב ביותר לשמור על כללי הבריאות, כי זאת פרנסתנו, ואם לא נעשה כך כל הענף יקרוס, אז שימנו מומחים לנושא ויקבעו תקנות הגיוניות שנוכל לעמוד בהן".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "המשרד העביר מסמך מפרט של המנכ"ל דאז, המבהיר את הדרישות לבריכות שעד נפח של 15 מ"ק. דאגתנו הראשונית היא לבריאות הציבור, ונזכיר לכולם את האירועים שהתרחשו בעקבות תחזוקה לקויה של בריכות בארץ. אנו רגישים גם לצד העסקי והתיירותי".

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה לביקורת המדינה לדיון בנושא. "אני מסכים לחלוטין עם דרישות משרד הבריאות", אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה), "אך צריך לעזור לבעלי הצימרים למצוא את האיזון הנכון ולא להתעלם מהמציאות".

לשם כך מונה וואיל כליף, מנהל אגף התיירות הכפרית במשרד התיירות, כדי לקיים מפגש בין נציגי המשרדים הרלבנטיים.

עד שהצדדים יגיעו להסכמה, כדאי שתסתכלו ימינה ושמאלה כשאתם נכנסים לבכירה בצימר - אולי מתחבאים שם פקחים.