"הגרדיאן": פלאטיני יזכה בכהונה נוספת כנשיא אופ"א

לפי הערכות, אף חבר אופ"א לא יגיש מועמדות לנשיאות הארגון - מה שיעניק באופן אוטומטי קדנציה של שלוש שנים נוספות לצרפתי, שהצהיר כבר כי ברצונו להמשיך בתפקיד

מישל פלאטיני צפוי להמשיך לכהן כנשיא אופ"א במשך שלוש שנים נוספות. כך מדווח היום (ד') "הגרדיאן". הצרפתי, שנכנס לתפקיד בינואר 2007, אחרי ניצחון דחוק של 23-27 על לנארט יוהנסון בהצבעה שנערכה אז, הודיע במארס האחרון כי הוא מתכוון להמשיך ולעמוד בראש ארגון הכדורגל האירופי.

הלילה בחצות יגיע הדד-ליין עבור חברים אחרים באופ"א להגיש מועמדות לנשיאות. רק שבינתיים טרם ניגשו מועמדים אחרים, ועל-פי הערכות, אף אחד לא יעשה זאת - מה שיעניק באופן אוטומטי קדנציה שנייה לפלאטיני.

פלאטיני הצליח לצבור פופולאריות רבה בקרב מרבית מ-53 ההתאחדויות החברות באופ"א (שכל אחת מהן מקבלת קול אחד בהצבעה לנשיאות), בעקבות האג'נדה שלו "להחזיר את הכדורגל לאוהדים במדינות קטנות". הרפורמה העיקרית שהנהיג היתה שינוי שיטת מוקדמות ליגת האלופות, שמעניקה סיכוי גדול יותר למועדונים מליגות פחות בכירות באירופה להגיע לשלב הבתים. ואכן, בשנתיים האחרונות העפילו למפעל היוקרתי קבוצות מהונגריה, שווייץ, דנמרק, סלובקיה, סרביה, קפריסין וישראל.

עניין נוסף שסייע לפלאטיני לחזק את כוחו באופ"א הוא ההחלטה שהעביר להגדיל את טורניר היורו מ-16 ל-24 נבחרות, עניין שיקבל תוקף החל מאליפות אירופה 2016 שתיערך בצרפת.

במהלך כהונתו ייסד פלאטיני את רפורמת הפייננשל פייר-פליי, שאמורה לעשות שינוי רדיקאלי בכלכלת הכדורגל האירופי בעשור הקרוב, ותחייב קבוצות לחיות אך ורק לפי רמת ההכנסות שלהן.