בצה"ל מרוצים: הניסוי ב"מעיל רוח" הסתיים בהצלחה

לאחר חששות ופניות מצד הורים שכולים לצה"ל, הסתיים הערב בהצלחה יתרה ניסוי במערכת ההגנה על טנקים, "מעיל רוח" ■ המערכת בלמה טיל, ללא ראש קרבי

שביעות רצון בצה"ל: הערב הסתיים בהצלחה גדולה הניסוי האחרון במערכת ההגנה על טנקים, "מעיל רוח". במהלך היום ירו כוחות צה"ל טיל על טנק מרכבה סימן 4, כשעליו מערכת ההגנה, ובתוכו - אנשי הצוות, כך פורסם לראשונה במהדורה המרכזית של ערוץ 2.

בצה"ל לא השתמשו בראש נפץ חמוש או קרבי, למקרה של תקלה בניסוי. אך הניסוי עבר ללא תקלות וכאמור, בהצלחה רבה. בעקבות הניסוי המוצלח, כבר בחודש הבא יירדו דרומה טנקים עם מערכות הגנה מסוג "מעיל רוח".

רק אתמול חשף הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שחמאס ירה טיל חודר שריון מסוג "קורנט" לעבר טנק של צה"ל לפני כשבועיים. מדובר בטיל מאותו סוג בו עשה החיזבאללה שימוש במהלך מלחמת לבנון השנייה. הטיל, כך ציין הרמטכ"ל בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הצליח לחדור את שריון הטנק אך למרבה המזל הוא לא התפוצץ ולא היו נפגעים בתקרית. "זהו טיל כבד מהמסוכנים באזור", הדגיש אשכנזי. עוד הוסיף הרמטכ"ל כי חמאס הוא האחראי להסלמה בדרום ולירי המתגבר לעבר ישראל.

בפיקוד הדרום לא אהבו את החשיפה של אשכנזי, וחשבו שזה חושף את הבטן הרכה של ישראל בעזה. המטרה של ההצטיידות במערכת ההגנה, היא לשמר את הפער הטכנולוגי מול ניסיונות ההתחמשות המתקדמים של חמאס ברצועה.

אתמול בשעות הערב, תקף חיל האוויר מוצב של החמאס בדרום הרצועה ליד רפיח. מוקדם יותר נורתה רקטת קסאם לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון. הרקטה נפלה בסמוך לגן ילדים, שעה שעשו דרכם לבתי הספר ולגנים.

כתוצאה מהפיצוץ נפצעה קל נערה בת 15 ודווח על חמישה נפגעי חרדה בהם כמה ילדים. כמו כן נזק נגרם למבנה.