ATP האמריקנית בוחנת כניסה לקידוחים בישראל

למרות ששינסקי: חברת הקידוחים בוחנת כניסה לרישיונות "שרה" ו"מירה", או לרישיון "דניאל" ולהיתר "שמשון" של ישראמקו ■ הבהירו כי לא יכנסו לארץ אם לא ישונו מסקנות הועדה

למרות ששינסקי: חברת קידוחים אמריקנית נוספת לנובל אנרג'י עומדת להיכנס לשוק חיפושי הנפט והגז בישראל. "ל"גלובס" נודע כי מדובר בחברת ATP Oil & Gas הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 800 מיליון דולר (סימול: ATPG). בימים האחרונים ביקרה בישראל משלחת של החברה וקיימה פגישות עם יזמים ועם בעלי רישיונות, וכן עם הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן.

ל"גלובס" נודע כי בין היתר, בוחנת החברה כניסה כשותפה מרכזית ברישיונות "שרה" ו"מירה" או לרישיון "דניאל" והיתר "שמשון" של ישראמקו. בניגוד למפעילים הנוכחיים ברישיונות שרה ומירה - חברת GGR המחזיקה בנתח של 5% מהזכויות ברישיונות - מעוניינת ATP להיכנס כשותפה באחוזים משמעותיים, עד 50% מהזכויות, בדומה לחלק המרכזי של נובל אנרג'י בזכויות בחזקות תמר, מארי B ובשותפות "לוויתן".

אם תיכנס ATP לפעילות בישראל, היא תהיה למפעילת הקידוחים השלישית הנחשבת לרצינית לצד נובל אנרג'י וחברת CDC, חברה-בת של חברת האנרגיה הלאומית של אזרביג'ן. עם זאת, יצויין, כי בחברה הדגישו כי לא יכנסו לישראל אם לא ישונו מסקנות הועדה בראשות ששינסקי.