תביעה: אילן שילוח הפר התחייבות לשאת בחובות חברה של אחיינו

קבוצת לב-אופיר, המשווקת מוצרי חשמל, טוענת כי אילן שילוח ומקאן מתכחשים להתחייבותם לשאת בכל חובותיה של חברת ליתם הנדסה שבבעלות רונן פרידמן ■ מקאן: "התביעה מופרכת"

הפרסומאי אילן שילוח ממשיך להסתבך בשל יחסיו עם אחיינו, רונן פרידמן. נגד שילוח באופן אישי ונגד חברת הפרסום שבבעלותו, מקאן-אריקסון, הוגשה בשבוע שעבר תביעה בסך יותר ממיליון שקל לבית משפט השלום בתל-אביב, על-ידי קבוצת לב-אופיר העוסקת בשיווק מוצרי חשמל, בטענה כי הם מתכחשים להתחייבותם לשאת בכל חובותיה של חברתליתם הנדסה שבבעלותו של פרידמן.

לדברי התובעת, שסיפקה מוצרים לליתם, שילוח ומקאן-אריקסון חתמו על ערבויות לחובותיה של ליתם, אך כעת הם מנסים לסגת מההתחייבויות.

התביעה הוגשה גם נגד פרידמן, אהוד וייספלד, שותפו לבעלות על ליתם ונגד ליתם עצמה.

ממקאן נמסר כי "התביעה היא תביעה מופרכת, הטענות הן טענות-סרק, ולב-אופיר מציגה מצגי-שווא".

באמצעות עורכי הדין טליה יפרח וגד לנדאו טוענת לב-אופיר כי בשנים האחרונות היא רכשה מליתם סחורה באופן שוטף, ואולם ב-2010 ליתם נקלעה לקשיים ונותרה חייבת לה יותר ממיליון שקל.

לדברי לב-אופיר, במאי 2010 מסר לה פרידמן כי מעתה והלאה לוקחת על עצמה מקאן את כל ההתחייבויות של ליתם ללב-אופיר, וכי בפגישה שנערכה בין הצדדים אף חתמו שילוח ומקאן "במכתב הנושא את הלוגו של מקאן ואף חתום בחותמתה, על ערבות להתחייבויותיה הכספיות של ליתם כלפי לב-אופיר".

ערבות אישית

התובעת מוסיפה וטוענת כי "לא רק מקאן ערבה להתחייבויותיה של ליתם. בתאריך 17.5.10 שילוח אישית אישר לתובעת כי הינו ערב אישית להתחייבויותיה הכספיות".

להוכחת טענותיה הציגה לב-אופיר מסמך שכתבה מנהלת הכספים במקאן, חנה ראדו, שבו אישרה כי "אילן שילוח, יו"ר מקאן-אריקסון, לוקח אחריות על התחייבויותיה הכספיות של ליתם".

התובעת מדגישה כי רק על סמך ההתחייבויות הללו של שילוח ומקאן, היא המשיכה לספק סחורה לליתם. ואולם, לדבריה, ב-21 בחודש שלח לה שילוח הודעת דואר אלקטרוני, בה הודיע כי הוא ו/או מי מטעמו לא יהיו אחראים לפירעון חובותיהם של פרידמן וליתם. "הודעה זו הגיעה במפתיע, ובלא כל הסבר לפשר מהותה", נטען.

כזכור, בתחילת נובמבר 2010 הגיש פרידמן בקשה חריפה לבית המשפט נגד דודו, שילוח, ונגד מקאן, בטענה כי החתימו אותו במירמה על מסמכים לשיעבוד ביתו. יומיים לאחר מכן חזר בו פרידמן מכל ההאשמות ומשך את התביעה, בעקבות הסדר פשרה אליו הגיעו הצדדים.