חשד: ארגון הפשע של עמיר מולנר גייס חייל גולני

על-פי החשד, החייל גנב רובה סער מסוג "תבור", ששוויו 50 אלף שקל, כדי להחזיר לארגון חוב כספי שצבר ■ מצ"ח: התופעה של חיילים שגונבים עבור ארגוני פשיעה הולכת ומתרחבת

לוחם בחטיבת גולני של צה"ל חשוד כי גנב כלי נשק בשווי עשרות אלפי שקלים והעביר אותו לידי ארגון הפשע של עמיר מולנר. המשטרה חושדת כי החייל צבר חוב לארגון הפשע והעביר לראשי הארגון את הנשק על מנת לפרוע את החוב.

על-פי החשד, החייל שקע בחובות כבדים לארגון של מולנר, ואנשי הארגון הצליחו לשכנע אותו לשלם את החוב על-ידי כך שיגנוב עבורם רובה סער מסוג "תבור". הרובה נחשב לאחד המתקדמים מסוגו בעולם, ושוויו 50 אלף שקל.

דיווחים על תופעת גניבת כלי הנשק על-ידי חיילים והעברת לידי ארגוני פשיעה נפוצים יותר לאחרונה. במצ"ח עוקבים אחר התופעה ומזהים ניסיונות גוברים מצד ארגוני הפשיעה לפנות לחיילים שיספקו להם כלי נשק לצורך פשיעה.

3 חיילים גנבו את הנשק עליו שמרו

לפני 3 חודשים החליטו 3 חיילים, שומרים בבסיס חימוש של צה"ל, לגנוב כלי נשק מתוך הנשקייה שעליה שמרו. השלושה גנבו כמות אדירה של נשק, העבירו אותו לתושבי המשולש, ואלה, על-פי החשד, העבירו אותו לידי ארגון פשע מוכר. אחד החשודים שיחזר את המעשה מול המצלמות.

רב"ט מוטי חיימוב היה מאבטח של מחסן נשק בבסיס צה"ל, ויחד עם רב"ט קובי דהרי החליט לגנוב כלי נשק. השניים הצליחו לגנוב 10 רובי M16, מקלע מאג אחד ומטול רימונים. את הנשק העבירו לבני מיעוטים במשולש, ומהם, על-פי החשד, עבר הנשק לארגון פשע מוכר.

בשחזור הראה רב"ט חיימוב כיצד הוא מנטרל את האזעקה במחסן וגונב מתוכו את כלי הנשק. ערכם של כלי הנשק הוא גבוה במיוחד: תמורת כל רובה M-16 הם קיבלו סכום של 10,000 שקל, עבור המאג קיבלו סכום של 40,000 דולר, ואת מטול הרימונים מכרו ב-2,500 דולר. בנוסף לנשק גנבו השניים גם תחמושת רבה.

הנאשם השלישי בפרשה הוא ש"ג מהמחנה, טוראי חן מורידי, שהיה על-פי החשד עד למקרה ולא דיווח עליו. עורך דינו של החשוד טוען כי חיימוב ודהרי פנו אליו וביקשו ממנו לסייע להם, אך הוא סירב. חיימוב לעומת זאת טוען כי מורידי ראה את המעשים ולא עשה דבר.