חשד: עשרות מעשי אונס וסדום של תומך לידה בנשים בהריון

תושב רחובות בן 40, ששימש כ"דולה", נעצר בחשד שביצע עבירות מין חמורות בנשים שהגיעו אליו לטיפול ■ "הוא נגע בי, הרגשתי דברים, אבל חשבתי שאני זו שלא בסדר"

תושב רחובות בן 40 נעצר אמש (א') לאחר חמישה ימי חקירה סמויה. הגבר, עורך דין במקצועו, שימש בשנים האחרונות תומך לידה, "דולה", וביצע על-פי החשד עבירות מין חמורות בנשים בהריון שהגיעו אליו לטיפול - כך דווח בגלי צה"ל. היום (ב') בצהריים יובא החשוד להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח-תקווה.

הפרשה החלה להיחשף כשבפורום בנושאי "היריון ולידה" באתר "תפוז" העזה אחת הנשים לספר כי תומך הלידה ששמו הולל בפורום, ביצע בה מעשים מיניים חמורים. ההודעה גרמה סערה גדולה, ועוד ועוד נשים דיווחו על מעשים חמורים דומים שעשה ה"דולה" גם בהן.

במערכת של גלי צה"ל התקבלו עשרות שיחות של נשים שנפגעו על-ידי המטפל. בניסיון ליצור עימו קשר הוא הודיע שהוא הפסיק לטפל בנשים, ובתגובה להאשמות שהוטחו בו, הוא ניתק את הטלפון. נגד הגבר הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ, והחוקרים החלו בגביית עדויות מהנשים שהתלוננו.

תיאורם קשים של מעשי אונס וסדום

עד כה הוגשו במשטרה 12 תלונות, ומאז הפרסום הגיעו תלונות מעוד 4 נשים הכוללות תיאורם קשים של מעשי אונס וסדום. "נשים הדחיקו את התחושות שלהן, וחשבו שאולי הן פשוט לא מפרשות נכון את המעשים", מספרת דניאלה, פעילה בפורום, "הדברים קרו במשך שנים, ועצוב לי לחשוב שבגלל המעשים האלה ייתכן כי היו נשים רבות שוויתרו על התמיכה של הפורום ועזבו אותו".

"התחלנו לדבר על זה בפורום, וקראנו לנשים להתלונן על זה. אז התחילו להתפרסם כל מיני הודעות שנוסחן 'הוא נגע בי, הרגשתי דברים, אבל חשבתי שאני זו שלא בסדר'", היא מספרת, "ככל שנקפו השעות נחשפנו למקרים חמורים יותר ויותר".

העדויות על מעשיו של הדולה, הלכו והתרבו. 34 עדויות קשות יש בידי חוקרי המשטרה והחקירה בעיצומה. כיוון שה"דולה" הבין כי המשטרה נמצאת בעקבותיו, הוא החל להתקשר למטופלות שלו, ובקש כי יגנו עליו, ובשל כך הוא חשוד בהדחה. אמש הפכה החקירה גלויה, וחוקרי הימ"ר הגיעו אל ביתו והוא נעצר.

היום בצהריים יובא הדולה החשוד במעשים החמורים להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח-תקווה. במשטרה מקווים שנשים נוספות יגישו תלונות נגדו, שכן על-פי החשד ועל-פי העדויות, הוא ביצע מעשים קשים בעשרות נשים.