טנקים במקום דירות: ועדת הכספים אישרה תוספת של 420 מיליון ש' לביטחון - על חשבון סבסוד משכנתאות

(עדכון) - ח"כ אדרי: "על שר השיכון לתת תשובות לציבור הזועק לדיור" ■ בדיון על תקציב הביטחון אמר גם ח"כ חיים אורון כי תקציב הביטחון בשנת 2010 היה גבוה ב-12 מיליארד שקל מהמתוכנן ■ מבוכה: נציג של האוצר סירב לדבר על נתוני תקציב הביטחון בנוכחות אחמד טיבי

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') תוספת של 420 מיליון שקל לתקציב הביטחון - על חשבון תקציב סבסוד משכנתאות שלא נוצל בשנת 2010. כך דווח בגלי צה"ל.

"שקר נוסף נחשף היום בארסנל השקרים של הממשלה הכושלת הזו", אמר בתגובה מרכז סיעת קדימה בוועדת הכספים, ח"כ יעקב אדרי. "בשעה שמשרד השיכון טוען שאין לו תקציב למשכנתאות בתקופת המשבר בדיור, ועדת הכספים החליטה על העברת עודפים של 420 מיליון שקל מרזרבת המשכנתאות במשרד השיכון לטובת תקציב משרד הביטחון ולא לשימוש אליו מיועד הכסף במקור. על שר השיכון לתת תשובות לציבור הזועק לדיור, מדוע הכסף לא נותב מלכתחילה למקומות אליו יועד".

בדיון שהתקיים היום בוועדה אמר גם ח"כ חיים אורון (מרצ) כי תקציב הביטחון גדל ב-12 מיליארד שקל והסתכם ב-61 מיליארד שקל בשנה החולפת, בניגוד לתכנון המקורי לפיו היה אמור להסתכם תקציב הביטחון ב-49 מיליארד שקל בשנת 2010. ההעברות מחוץ לתקציב הסתכמו ליותר מ-2.5 מיליארד שקל בשנה החולפת.

בתוך כך, מבוכה אירעה היום במהלך הדיון כאשר נציג אגף התקציבים במשרד האוצר בוועדת הכספים סירב לומר בקול נתונים על תקציב הביטחון בנוכחות ח"כ אחמד טיבי ממפלגת רע"ם תע"ל.

במהלך דיון בהעברות תקציביות בוועדת הכספים היום (ב') התבקש נציג האוצר על-ידי ח"כ חיים אורון (מרצ) לפרט את נתוני תקציב הביטחון לשנים 2010 ו-2009.

הנציג, אייל אפשטיין, סרב לומר בקול את המספרים והעדיף לגשת פיזית אל ח"כ אורון כדי ללחוש אותם באוזנו. ח"כ אחמד טיבי שישב בתווך בין השניים שאל את הנוכחים אם הם רוצים שהוא ייצא מהחדר. חברי הכנסת פרצו בצחוק.