אחרי שמחון, ח"כ שנלר: "הנהיגה בשכרות בגלל הרוסים"

כך אמר במהלך דיון על תקציב המדינה: "לפני העלייה מרוסיה לא הייתה בישראל תופעה של נהיגה בשיכרות" ■ לימור לבנת: "אמירה חמורה ומיותרת שאינה במקומה"

אחרי אמירתו של אבי שמחון נגד עליית הרוסים, מגיעה אמירה חדשה - הפעם במליאת הכנסת, מפיו של ח"כ עתניאל שנלר מקדימה. ח"כ שנלר אמר במהלך דיון על תקציב המדינה, כי לפני העלייה מרוסיה לא הייתה בישראל תופעה של נהיגה בשיכרות. "שוני תרבותי הוא שוני התנהגותי", אמר.

הדברים כבר עוררו סערה במערכת הפוליטית: שרת התרבות לימור לבנת אמרה כי מדובר ב"אמירה חמורה ומיותרת שאינה במקומה". ברשת ב' דווחו דברים נוספים שאמרה השרה על עליה של ממש בשתייה ובשימוש בסמים בשנים האחרונות. "האם גם את הסמים הם הביאו?", תהתה השרה.

כזכור, רק לפני יומיים עורר היועץ הבכיר במשרד האוצר ד"ר אבי שמחון התנגדות גדולה, לאחר פרסום דברים שאמר נגד העלייה מברית המועצות. "לאנשים האלה אין שום קשר ליהדות", אמר ד"ר אבי שמחון, יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, "הם עלו לארץ ממניעים כלכליים". דבריו של שמחון, אותם אמר במהלך כנס של המועדון המסחרי-תעשייתי שודרו בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. שמחון המשיך במתקפה חסרת התקדים על העולים מחבר העמים, וטען שהם לא יהודים. "יש להם סבא יהודי, אז הם מקבלים אזרחות מתוקף חוק השבות", אמר שמחון.

זמן קצר לאחר האמירה, נמסרה לכלי התקשורת הודעת התנצלות של ד"ר שמחון.