בתי-הספר בתל-אביב ייצרו חשמל סולארי

מקור הכנסה חדש לעיריית תל-אביב: מערכות סולאריות יותקנו על גגותיהם של 25 בתי-ספר ברחבי העיר, והחשמל שייצרו יימכר לחברת החשמל בתעריפים מתמרצים

הרשות לפיתוח כלכלי של תל אביב יפו פרסמה אתמול מכרז ראשון לאספקה והתקנה של מתקנים פוטו וולטאים על 25 גגות בתי ספר בעיר.

המתקנים יחוברו לרשת החשמל הארצית והחשמל שייצרו יימכר לחברת החשמל בהתאם לתעריפים המתמרצים שקבעה רשות החשמל למתקנים אלה, העומד על 1.55 שקל לקוט"ש. את המכרז תוביל חברת GreenGo המתמחה בייעוץ טכנולוגי בתחום האנרגיה הסולארית.

על פי תנאי המכרז, עם החיבור לרשות החשמל, ימסרו הגגות לידי הרשות לפיתוח כלכלי, כאשר הקבלן הזוכה ימשיך ויעניק לרשות שירותי אחזקה ותמיכה למשך שלוש שנים נוספות. מהרשות לפיתוח כלכלי נמסר כי לכל הגגות המיועדים, קיימים התרי בנייה.

בתי הספר המיועדים הם - היובל, דוד בלוך, הירדן, עירוני ד', עירוני י"א, כפיר, גולומב, בעל שם טוב, עירוני ה', גורדון, סניף עירוני ה', שבח מופת, מודיעים, ויצמן, רוגוזין, ארן, דוד ילין, עציון, אלחריזי, רמת אביב ג', ארזים, אביב, בבלי ירושלמי, גרץ ועירוני י"ב.

מרבית הגגות נמצאו מתאימים להתקנת מערכות סולאריות פוטוולטאיות (PV) קטנות בהספק של כ-50 קילוואט לכל מתקן.

שרון קרן, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של ת"א יפו אמר כי "אנו רואים בנושאים סביבתיים, בהם קידומן של אנרגיות מתחדשות בעיר, נדבך משמעותי ויעד חשוב בפעילותה של הרשות לפיתוח כלכלי. בתל אביב קיים פוטנציאל לניצול יעיל, חסכוני וסביבתי של משאבי השמש להפקת אנרגיה סולארית באמצעותם של הנכסים הקיימים".