זכייניות הטלוויזיה המסחרית ישלמו פחות תמלוגים למדינה

עד כה היה על זכייניות ערוצים 2 ו-10 להפריש תמלוגים של 4% מהכנסותיהם, וכעת ינוע היקף התמלוגים על 1% עד 2% בלבד מההכנסות

בשורה לזכייניות הטלוויזיה המסחרית: ביום שישי האחרון חתמו שר האוצר יובל שטייניץ ושר התקשורת משה כחלון על תקנה המאפשרת הפחתה רטרואקטיבית מ-2010 של תמלוגי קשת, רשת וערוץ 10 והשוואתם לכלל שוק התקשורת ובמרכזו חברות הסלולר.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", שטייניץ וכחלון הודיעו כי הם מעוניינים בהפחתת התמלוגים של הזכייניות, אשר עומדות כיום על 4% מהכנסותיהם. כעת יעמדו התמלוגים שהזכייניות חייבות לשלם למדינה על בין 1% ל-2% בלבד.

באחרונה החליטה מועצת הרשות השנייה לחלט את כספי קשת ורשת לאחר שסירבו לשלם את סכום הכסף עבור שנת 2010. הסכום שחולט עמד על כ-20 מיליון שקל מערבויות הזכייניות, שמצדן שבו והודיעו כי קיבלו הבטחה להפחית את תמלוגיהן ולהתאימן לנהוג בשוק התקשורת הישראלי.

בניגוד לזכייניות ערוץ 2, זכיינית ערוץ 10 אמנם היתה שותפה למאבק, אולם נעתרה לדרישה והעבירה כ-10 מיליון שקל בגין תמלוגי שנת 2010, זאת מחשש לחילוט.

בערוץ 10 אמרו כי הם "מעודדים מכך ששר התקשורת ושר האוצר עשו את כל מה שנדרש כדי לקיים את ההבטחה שניתנה לערוצי הטלוויזיה בעניין התמלוגים. אנחנו שמחים ששיעור התמלוגים של חברות הטלוויזיה הושווה לשיעור המקובל בכלל חברות התקשורת בישראל, ובכך תוקן עיוות שנמשך כבר שנים".

מרשת נמסר: "אנו עדיין לומדים את התקנות החדשות והשלכותיהן על שנים עברו ועל השנים הבאות".

בקשת וברשות השנייה ביקשו שלא להגיב.