אישום: אמנון ברזילי הוציא במירמה מיפנאוטו כ-2.9 מיליון שקל

עפ"י האישום, התקשרות יפנאוטו עם טריידמוביל היתה בגדר עסקה חריגה שלדירקטור בחברה יש עניין אישי בה, וככזו חייבה אישור דירקטוריון - ואולם ברזילי הסתיר את עניינו האישי בעסקה

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה בשבוע שעבר (ה') כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד אמנון ברזילי, ששימש כדירקטור וכממלא-מקום יו"ר הדירקטוריון בקבוצת יפנאוטו, יבואנית רכבי סובארו לישראל, בטענה כי במהלך השנים 2005-2006, הוציא במירמה מהחברה יותר מ-2.9 מיליון שקל וביצע עבירות על חוק ניירות ערך.

על-פי כתב האישום, בסוף שנת 2005 פנו אל ברזילי, מתוקף תפקידו ביפנאוטו, בעלי חברת טריידמוביל, העוסקת בשירותי טרייד-אין, על מנת לברר עמו אפשרות לשיתוף-פעולה בין חברתם לבין יפנאוטו.

לדברי הפרקליטות, ברזילי (56), שהיה גם בעל השליטה במטיס קפיטל, שהחזיקה ושלטה ביפנאוטו, התנה את שיתוף-הפעולה בין החברות בכך שטריידמוביל תשלם לו מחצית מן הרווחים שיופקו על -דה מן הפעילות המשותפת, כתמורה לתיווכו.

עוד נטען כי לאחר שבעלי טריידמוביל נעתרו לבקשת ברזילי, הוא פעל על מנת להביא להתקשרות בין יפנאוטו לטריידמוביל, תוך שהוא מסתיר את עניינו האישי בעסקה הן ממנכ"ל יפנאוטו והן מדירקטוריון החברה.

על-פי כתב האישום, התקשרותה של יפנאוטו עם טריידמוביל היתה בגדר עסקה חריגה שלדירקטור בחברה יש עניין אישי בה, וככזו חייבה את אישור דירקטוריון החברה ואת אישור האסיפה הכללית. ואולם, במקום לפעול על-פי החוק, הסתיר ברזילי את הדבר.

עוד נטען כי בעקבות הסתרת עניינו האישי של ברזילי בעסקה, אושרה ההתקשרות עם טריידמוביל על-ידי מנכ"ל יפנאוטו ועל-ידי דירקטוריון החברה, ולא הובאה לאישור האסיפה הכללית של החברה.

בנוסף, בניגוד לחוק, לא דווחה עסקת טריידמוביל לציבור כעסקת בעלי עניין על-ידי יפנאוטו החזקות, שהינה תאגיד מדווח מקבוצת יפנאוטו, ואף לא פורטה בתשקיף שפירסמה החברה.

בכתב האישום נטען עוד כי במסגרת הסדר דמי התיווך שילמה טריידמוביל לברזילי בין השנים 2006-2008 יותר מ-2.9 מיליון שקל, כאשר חלק מן הכספים הועברו לצדדים שלישיים על-פי הנחיות ברזילי, ובעבור חלק אחר המציא ברזילי חשבוניות הנחזות להיות עבור שירותי ייעוץ שניתנו כביכול על-ידו לחברת טריידמוביל.

ברזילי מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד אמיר טבנקין מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

מברזילי נמסר בתגובה: "לא גנבתי. יש ביננו ויכוח, לקחתי דמי ניהול ולא הייתי שותף. הכול נעשה בשקיפות: יצאו קבלות כדת וכדין, ושולם מע"מ. יש לי חוות-דעת של משרד גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג שזה חוקי ולא היה צורך בדיווח, אז בבקשה, שיילכו למשפט".